Curriculum de bază – sistem de competenţe pentru învăţământul artistic
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
291 5
Ultima descărcare din IBN:
2023-08-31 01:37
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:7 (89)
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (3934)
ИСКУССТВО. РАЗВЛЕЧЕНИЯ. ЗРЕЛИЩА. СПОРТ (5922)
SM ISO690:2012
COTOVIŢCAIA, Daniela. Curriculum de bază – sistem de competenţe pentru învăţământul artistic. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2021, nr. 4(41), pp. 284-288. ISSN 2345-1408.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică
Numărul 4(41) / 2021 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831

Curriculum de bază – sistem de competenţe pentru învăţământul artistic

Basic curriculum – system of competencies for art education

CZU: 37.016:7

Pag. 284-288

Cotoviţcaia Daniela12
 
1 Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei,
2 Agenția națională pentru curriculum și evaluare
 
 
Disponibil în IBN: 21 martie 2022


Rezumat

Prezenţa artelor în educaţie se întemeiază pe crearea unui capital cultural-artistic cu efecte pozitive asociate, urmărind benefi ciile pe care arta le poate avea asupra învăţării, predării şi evaluării anumitor discipline. Curriculum de bază vine să consolideze semnifi cativ formarea competenţelor unor consumatori culturali şi a unei pieţe de capital cultural-artistic la nivel naţional. Modelarea competenţelor, la rândul său, se realizează pe tot parcursul vieţii printr-o pregătire continuă atât în cadrul unor instituţii specializate cât şi prin autoperfecţionare. Potenţialul artelor poate deveni un mijloc efectiv în cultivarea spirituală a personalităţii elevului, a culturii neamului. A educa inteligenţa spirituală înseamnă a miza pe valori, a stimula la elevi procesul de descoperire a sensului vieţii.

The presence of arts in education is based on the creation of cultural-artistic capital, with associated positive effects, pursuing the benefi ts that art can have on the learning, teaching and evaluation of certain disciplines. The basic curriculum is to signifi cantly strengthen the training of cultural consumers and a cultural and artistic capital market at national level. Competence modeling is carried out throughout its life through continuous training, both within specialized institutions and self-refinement. The potential of arts might become a means of the spiritual cultivation of pupil’s personality, of the nation’s culture. Educating the spiritual intelligence means putting at stake the values, stimulating the process of discovering the meaning of life in pupils.

Cuvinte-cheie
educație prin artă, învăţământ artistic, învăţământ şi educaţie extraşcolară, curriculum, efi cienţa educaţiei artistice,

education through arts, art fi elds, education and extracurricular/non formal learning activities, curriculum, high-quality artistic education