Romantismul și noua dramaturgie muzicală a duo-ului pianistic în creaţia lui Felix Mendelssohn-Bartholdy
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
292 5
Ultima descărcare din IBN:
2023-04-14 11:41
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
[780.8:780.616.433.083.21]:781.61 (2)
Музыка (1874)
SM ISO690:2012
ENOIU-PÂNZARIU, Andrei. Romantismul și noua dramaturgie muzicală a duo-ului pianistic în creaţia lui Felix Mendelssohn-Bartholdy. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2021, nr. 4(41), pp. 72-77. ISSN 2345-1408.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică
Numărul 4(41) / 2021 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831

Romantismul și noua dramaturgie muzicală a duo-ului pianistic în creaţia lui Felix Mendelssohn-Bartholdy

Romanticism and the new musical dramaturgy of the piano duo in the creation of Felix Mendelssohn-Bartholdy

CZU: [780.8:780.616.433.083.21]:781.61

Pag. 72-77

Enoiu-Pânzariu Andrei
 
Universitatea de Arte „George Enescu”, Iaşi
 
 
 
Disponibil în IBN: 18 martie 2022


Rezumat

Operele pentru pian la patru mâini ale lui Felix Mendelssohn-Bartholdy nu sunt numeroase, dar se încadrează perfect în stilul general, precum şi în scriitura pianistică a compozitorului. În literatura de duo el a lăsat două piese de factură concertistică, cu o scriitură ce creează iluzia orchestrei. Andante cu variaţiuni în si bemol major op. 83a (1841) reprezintă o variantă a piesei similare Variationen op. 83, nr. 11 pentru piano solo, scrisă în 1841, dar tipărită în 1850. Creaţiile lui Felix Mendelssohn-Bartholdy pentru pian la patru mâini înscriu în literatura pianistică pagini de mare strălucire, care cultivă o virtuozitate cantabilă şi o tehnică diversifi cată. Ele reprezintă o culme a artei sale pianistice şi componistice. Stilul său îngemănează în mod armonios sufl ul lui Carl Maria von Weber cu suspinul şi zâmbetul lui Wolfgang Amadeus Mozart.

Felix Mendelssohn- Bartholdy’s four-hand piano works are not numerous, but they fit perfectly into the general style as well as the composer’s piano writing. In duet literature he left two concert pieces, with a writing that creates the illusion of the orchestra. Andante with variations in B flat major op. 83a (1841) reresents a variant of the similar piece Variationen op. 83 no. 11 for solo piano, written in 1841 but printed in 1850. Felix Mendelssohn-Bartholdy’s creations for four-hand piano inscribe in the piano literature pages of great brilliance, cultivating singable virtuosity and a diversifi ed technique. Th ey are a culmination of his piano and composition art. His style harmoniously blends Carl Maria von Weber’s breath with Wolfgang Amadeus Mozart’s sigh and smile.

Cuvinte-cheie
Felix Mendelssohn-Bartholdy, duo pianistic, patru mâini, Andante cu variațiuni,

Felix Mendelssohn-Bartholdy, piano duo, four hands, Andante with variations