Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1073 22 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-05-10 13:25 |
SM ISO690:2012 TROFĂILĂ, Lidia. Soluţionarea situaţiilor de încăpăţinare la vârsta şcolară mică
. In: Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială , 2012, nr. 27, pp. 18-26. ISSN 1857-0224. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială | |||||
Numărul 27 / 2012 / ISSN 1857-0224 /ISSNe 1857-4432 | |||||
|
|||||
Pag. 18-26 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
The formation of the character in primary school is a problem today. The most important is the moment of that trait of character became dominant that are included in the child’s character structure. There are required positive agreeable traits of character. There are often met and negative traits while are developed by the children themselves. One of the negative traits is the obstinacy which is frequently met in spite of the children’s age. This trait is also met in cases then the child can’t deal with some circumstances but the desire for self affirmation and independence is very high. |
|||||
Cuvinte-cheie caracter, autoafirmare, independenţă, protest, surmenaj, negativism, cunoaştere de sine, trăsături de caracter pozitive, fundamentale, secundare, dificile, defavorabile, încăpăţinare, îndărătnicire, educaţie autoritară, alintare, răsfăţare, situaţii paradoxale, încăpăţinare persistentă, situaţii dificile., negative, opunere |
|||||
|