Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.091 (51) |
Общее школьное образование. Общеобразовательная школа (1704) |
![]() COSOVAN, Olga. Identitatea lingvistică și culturală a elevului. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2022, nr. 1(131), pp. 28-31. ISSN 1810-6455. DOI: 10.5281/zenodo.6226362 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | |||||
Numărul 1(131) / 2022 / ISSN 1810-6455 | |||||
|
|||||
DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.6226362 | |||||
CZU: 373.091 | |||||
Pag. 28-31 | |||||
|
|||||
![]() |
|||||
Rezumat | |||||
Identitatea lingvistică, la fel ca identitatea culturală, este examinată preponderent în contextul comunicării interculturale, al globalizării și al pragmatismului schimbului de mesaje. Nu mai puțin importantă este identitatea lingvistică marcată de studii și ocupații profesionale. Orice vorbitor poate fi identificat după utilizarea coerentă a unităților lexicale terminologice, iar individualitatea sa lingvistică se alimentează din lecturi și alte experiențe cognitive și culturale. O parte esențială a identității lingvistice a elevului contemporan este limba de instruire, care a) nu întotdeauna este și limba maternă a elevului și b) poate să se schimbe chiar în procesul studiilor, în cadrul mobilității academice. Identitatea culturală se construiește din interpretarea și valorificarea semnelor diferitor sisteme semiotice, în contexte teritoriale, naționale și globale. |
|||||
Cuvinte-cheie identitate lingvistică, identitate culturală, lexic, termen, semn, sistem semiotic, linguistic identity, cultural identity, vocabulary, term, sign, semiotic system |
|||||
|