Construcția identității culturale prin educație. Premise, oportunități, dificultăți
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
348 7
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-07 11:00
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015 (915)
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (3885)
SM ISO690:2012
CUCOŞ, Constantin. Construcția identității culturale prin educație. Premise, oportunități, dificultăți. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2022, nr. 1(131), pp. 2-7. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.6226403
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 1(131) / 2022 / ISSN 1810-6455

Construcția identității culturale prin educație. Premise, oportunități, dificultăți

Building Cultural Identity through Education: Premises, Opportunities, and Challenges

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.6226403
CZU: 37.015

Pag. 2-7

Cucoş Constantin
 
Universitatea "Alexandru Ioan Cuza", Iaşi
 
 
Disponibil în IBN: 2 martie 2022


Rezumat

Într-o epocă a întâlnirilor și interferențelor, problema construcției identității culturale presupune o abordare integrativă, interacțională, situațională. În articolul de față, autorul supune analizei oportunitățile și consecințele în plan educațional ale dinamicii închidere-deschidere culturală, precum și avantajele, riscurile, provocările aplicării principiului interculturalist, cu incidență directă asupra conturării și asumării identității culturale prin intermediul demersurilor educaționale.

In an age of encounters and interference, the issue of cultural identity construction requires an integrative, interactive, and situational approach. In this article, the author analyzes the opportunities and educational consequences of the cultural closure-opening dynamic, as well as the advantages, risks, and challenges of applying the interculturalist principle, with a direct impact on shaping and assuming cultural identity through educational approaches

Cuvinte-cheie
identitate culturală, diversitate culturală, educație diferențiată, interculturalitate,

cultural identity, cultural diversity, differentiated education, interculturality