Tendințele dezvoltării dialogului dintre administrația publică și organizațiile societății civile în Republica Moldova, Georgia, Armenia
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
353 7
Ultima descărcare din IBN:
2023-06-16 15:04
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
[351+061.2](478+479.22+479.25) (1)
Объекты и задачи государственного административного управления (1075)
Негосударственные организации и объединения. Частные организации, общества, ассоциации, движения и др. (107)
SM ISO690:2012
PALIHOVICI, Liliana. Tendințele dezvoltării dialogului dintre administrația publică și organizațiile societății civile în Republica Moldova, Georgia, Armenia. In: Moldoscopie, 2021, nr. 3(94), pp. 82-104. ISSN 1812-2566. DOI: https://doi.org/10.52388/1812-2566.2021.3(94).07
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Moldoscopie
Numărul 3(94) / 2021 / ISSN 1812-2566 /ISSNe 2587-4063

Tendințele dezvoltării dialogului dintre administrația publică și organizațiile societății civile în Republica Moldova, Georgia, Armenia

Tendencies of developing dialogue between public administration and civil society organizations in the Republic of Moldova, Georgia and Armenia

Tendances du développement du dialogue entre l’administration publique et les organisations de la société civile en République de Moldova, en Géorgie et en Arménie

Тенденции развития диалога между органами государствен­ного управления и организациями гражданского общества в Республике Молдова, Грузии, Армении

DOI:https://doi.org/10.52388/1812-2566.2021.3(94).07
CZU: [351+061.2](478+479.22+479.25)

Pag. 82-104

Palihovici Liliana
 
Academia de Administrare Publică, Republica Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 26 februarie 2022


Rezumat

Dialogul și cooperarea dintre administrația publică și organizațiile societății civile în cele trei state ale Parteneriatului Estic - Republica Moldova, Georgia și Armenia a cunoscut o dezvoltare pozitivă, deși destul de lentă, de la declararea independenței acestor state și până în prezent. În această perioadă au fost dezvoltate unele modele interesante și eficiente de dialog și colaborare dintre administrația publică și organizațiile societății civile. Rezultatele cercetării demonstrează că în instituțiile/comunitățile unde acest dialog este valorificat la justa lui valoare, comunitatea beneficiază de o guvernare eficientă, centrată pe problemele cetățenilor, iar gradul de interes și de implicare al cetățenilor în treburile comunității este mai mare, comparativ сu acele comunități unde acest dialog lipsește. Dialogul dintre administrația publică și organizațiile societății civile în cele trei state este caracterizat printr-un nivel scăzut de încredere dintre reprezentanții autorităților și cei ai organizațiilor societății civile. Legislația națională în toate cele 3 state prevede anumite forme de consultare publică, de implicare a cetățenilor și a organizațiilor societății civile în procesele de guvernare. Cu toate acestea, autoritățile publice locale nu dispun de capacități instituționale pentru organizarea și menținerea acestui dialog, cel puțin în măsura în care legislația națională stipulează acest lucru. În toate cele trei țări organizațiile societății civile se confruntă cu mari deficiențe de finanțare. Acest fapt nu le permite să-și dezvolte departamente organizaționale care s-ar ocupa de monitorizarea calității implementării politicilor publice naționale și locale.

The dialogue and cooperation between the public administration and civil society organizations in the three Eastern Partnership states - the Republic of Moldova, Georgia and Armenia has seen a positive, albeit rather slow, development since the declaration of independence of these states until now. During this period, some interesting and effective models of dialogue and collaboration between public administration and civil society organizations were developed. The results of the research show that in institutions / communities where this dialogue is valued at its fair value, the community benefits from effective governance, focused on citizens’ issues, and the degree of interest and involvement of citizens in community affairs is higher compared to those communities where this dialog is missing. The dialogue between the public administration and civil society organizations in the three states is characterized by a low level of trust between representatives of the authorities and those of civil society organizations. National legislation in all 3 states provides for certain forms of public consultation, involvement of citizens and civil society organizations in governance processes. However, local public authorities do not have the institutional capacity to organize and maintain this dialogue, at least to the extent required by national law. In all three countries, civil society organizations face severe funding shortfalls. This does not allow them to develop organizational departments that would monitor the quality of implementation of national and local public policie

Le dialogue et la coopération entre l’administration publique et les organisations de la société civile dans les trois États du Partenariat Oriental – la République de Moldova, la Géorgie et l’Arménie - ont connu un développement positif, quoique plutôt lent, depuis la déclaration d’indépendance de ces États jusqu’à présent. Au cours de cette période, des modèles intéressants et efficaces de dialogue et de collaboration entre l’administration publique et les organisations de la société civile ont été développés. Les résultats de la recherche montrent que dans les institutions / communautés où ce dialogue est valorisé à sa juste valeur, la communauté bénéficie d’une gouvernance efficace, centrée sur les problèmes des citoyens, et le degré d’intérêt et d’implication des citoyens dans les affaires communautaires est plus élevé que dans les communautés où ce dialogue fait défaut. Le dialogue entre l’administration publique et les organisations de la société civile dans les trois États se caractérise par un faible niveau de confiance entre les représentants des autorités et ceux des organisations de la société civile. La législation nationale des 3 États prévoit certaines formes de consultation publique, d’implication des citoyens et des organisations de la société civile dans les processus de gouvernance. Cependant, les autorités publiques locales ne disposent pas des capacités institutionnelles nécessaires pour organiser et maintenir ce dialogue, du moins dans la mesure où la législation nationale le prévoit. Dans les trois pays, les organisations de la société civile sont confrontées à des déficits de financement importants. Cela ne leur permet pas de développer des départements organisationnels qui seraient chargés du suivi de la qualité de la mise en oeuvre des politiques publiques nationales et locales.

Д иалог и сотрудничество между органами государственного управления и организациями гражданского общества в трех странах Восточного партнерства – Республике Молдова, Грузии и Армении – развивались положительно, хотя и довольно медленно, с момента провозглашения независимости этих государств до настоящего времени. За этот период были разработаны интересные и эффективные модели диалога и сотрудничества между органами государственного управления и организациями гражданского общества. Результаты исследования показывают, что в институтах/сообществах, где этот диалог ценится по достоинству, сообщество выигрывает от эффективного управления, ориентированного на проблемы граждан, а также степени заинтересованности и вовлеченности граждан в сообщество, положение дел выше по сравнению с теми сообществами, где этот диалог отсутствует. Диалог между органами государственного управления и организациями гражданского общества в трех государствах характеризуется низким уровнем доверия между представителями власти и организациями гражданского общества. Национальное законодательство во всех трех странах предусматривает определенные формы общественного обсуждения, вовлечения граждан и организаций гражданского общества в процессы управления. Однако, органы местного публичного управления не имеют институциональных возможностей для организации и поддержки этого диалога, по меньшей мере, на том уровне, в каком это требуется с точки зрения национального законодательства.. Во всех трех странах организации гражданского общества сталкиваются с серьезной нехваткой финансирования. Это не позволяет им развивать собственные департаменты и подразделения, которые бы следили за качеством реализации государственной и местной политики

Cuvinte-cheie
administraţie publică, societate civilă, dialog, parteneriat estic, Republica Moldova, Georgia, Armenia,

Public administration, civil society, dialogue, Eastern Partnership, Republic of Moldova, Georgia, Armenia,

administration publique, société civile, dialogue, Partenariat oriental, République de Moldova, Géorgie, Arménie,

государственное управление, гражданское общество, диалог, Восточное партнерство, Республика Молдова, Грузия, Армения