Abordarea creativă a predării, învățării, evaluării în vederea formării imaginii de sine a elevilor, în receptarea textului literar
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
500 8
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-02 22:30
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02:801.82 (7)
Общие вопросы дидактики и методики воспитания и обучения (1212)
Филологические и лингвистические источники. Сборники текстов (61)
SM ISO690:2012
IRINA, Elena-Roxana. Abordarea creativă a predării, învățării, evaluării în vederea formării imaginii de sine a elevilor, în receptarea textului literar. In: Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului, Ed. 1, 27 noiembrie 2020, Chisinau. Chişinău: Garomont-Studio, 2020, Ediția 1, pp. 136-140.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului
Ediția 1, 2020
Conferința "Educația din perspectiva conceptului Clasa Viitorului"
1, Chisinau, Moldova, 27 noiembrie 2020

Abordarea creativă a predării, învățării, evaluării în vederea formării imaginii de sine a elevilor, în receptarea textului literar

Creative approach to teaching, learning, assessment in order to form self-image at students, in receiving the literary text

CZU: 37.02:801.82

Pag. 136-140

Irina Elena-Roxana12
 
1 Casa Corpului Didactic Neamț, Județul Neamț,
2 Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 10 februarie 2022


Rezumat

Self-image shows how we perceive our own emotional, physical, social, cognitive and spiritual characteristics. Because self-image formation is a process that begins at an early age, in the family, it is the role of teachers to coordinate training and development, so that the child can form a vision of the world. Using the right tools, the teacher can meet the proposed educational objectives. Thus, the auxiliary Read and know yourself! it will prove to be the “school textbook” that will have the role of guiding the teacher's activity, reading becoming a fundamental formative factor in becoming the self. Auxiliary Read and get to know yourself! designed for use by students, in the optional subject of the same name, has as a starting point the hypothesis that if methods appropriate to literary-artistic education are applied to form the self-image of primary school students in the process of receiving the literary text, then the quality of the self-image will be better. The choice of reading as a way of forming self-image in students is not accidental, because through reading a vision of the world can be developed in students, through the real self, the unreal self, the future self.

Imaginea de sine reprezintă modul în care percepem propriile caracteristici emoționale, fizice, sociale, cognitive și spirituale. Deoarece formarea imaginii de sine este un proces care începe de la cea mai fragedă vârstă, încă din familie, intră în rolul cadrelor didactice coordonarea formării și dezvoltării, astfel încât copilului să i se poată forma o viziune despre lume.Folosind instrumentele potrivite, profesorul poate îndeplini obiectivele educaționale propuse. Astfel, auxiliarul Citește și cunoaște-te pe tine însuți! se va dovedi a fi „manualul școlar” care va avea rolul de a îndruma activitatea profesorului, lectura devenind un factor formativ fundamental în devenirea sinelui. Auxiliarul Citește și cunoaște-te! conceput pentru a fi utilizat de elevi, la disciplina opțională cu același nume, are ca punct de plecare ipoteza că dacă se aplică metode adecvate educației literar-artistice pentru a forma imaginea de sine a elevilor din învățământul primar în procesul de primire a literaturii text, atunci calitatea imaginii de sine va fi mai bună. Alegerea lecturii ca modalitate de formare a imaginii de sine la elevi nu este întâmplătoare, deoarece prin lectură se poate dezvolta la elevi o viziune asupra lumii, prin sinele real, sinele ireal, sinele viitor.

Cuvinte-cheie
self-image, school textbook, students, innovation, research projects,

imagine de sine, manual şcolar, studenţi, inovaţie, proiecte de cercetare