Legal framework for pupils’ research activity in school education: European Commission, Republic of Moldova and Germany (Saxony)
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
458 2
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-25 21:40
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.091:001 (1)
Общее школьное образование. Общеобразовательная школа (2014)
Наука и знание в целом. Науковедение. Организация умственного труда (1390)
SM ISO690:2012
DE GROOTE, Carola, MORARI, Natalia. Legal framework for pupils’ research activity in school education: European Commission, Republic of Moldova and Germany (Saxony). In: Univers Pedagogic, 2021, nr. 4(72), pp. 17-29. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2021.4.03
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 4(72) / 2021 / ISSN 1811-5470

Legal framework for pupils’ research activity in school education: European Commission, Republic of Moldova and Germany (Saxony)

Cadrul legal pentru activitatea de cercetare a elevilor în cadrul învăţământului general: Comisia europeană, Republica Moldova, Germania (Saxonia)

DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2021.4.03
CZU: 373.091:001

Pag. 17-29

de Groote Carola1, Morari Natalia23
 
1 Leipzig University,
2 Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei,
3 Tiraspol State University
 
 
Disponibil în IBN: 31 ianuarie 2022


Rezumat

To find the answers to questions nobody knows about yet, we need competences in our young generation that enable them to overcome future global problems. Research competences are considered to be a key to solving many unexpected problems. It is very important that authorities provide educational institutions with a legal framework that enables them to develop research competences in the young generation. Schools’ activities can provide a good start to develop these competences by offering the students different chances to learn all the necessary skills and abilities. The article presents the legal framework that offers the possibility to carry out pupils’ research activities in school education from the perspective of the European Commission, the Republic of Moldova and Germany (Saxony).

Pentru ca tânăra generaţie să poată găsi răspunsuri la diverse întrebări, sunt necesare competenţe care să le permită să depășească în viitor situaţiile generate de problemele globale. Competenţele de cercetare sunt considerate a fi cheie pentru rezolvarea multor probleme. Este foarte important ca autorităţile să ofere instituţiilor de învăţământ un cadru legal care să permită dezvoltarea la tineri a competenţelor de cercetare. Instituţiile de învăţământ pot oferi un stimul bun pentru dezvoltarea acestor competenţe, creând elevilor șanse de a-și dezvolta abilităţile necesare. În articol este prezentat cadrul legal ce oferă posibilitatea de a realiza activităţi de cercetare cu elevii, în cadrul învăţământului general, din perspectiva Comisiei Europene, Republicii Moldova și a Germaniei (Saxonia).

Cuvinte-cheie
framework, research activity, school education, curriculum, competencies, competitions,

cadru legal, activitate de cercetare, învățământ general, curriculum, competențe, concursuri