Particularităţile dezvoltării afectivităţii la preadolescenţii educaţi în situaţii sociale de dezvoltare diferite
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1008 13
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-18 01:45
SM ISO690:2012
RACU, Igor, GROZA (VERDEŞ), Angela. Particularităţile dezvoltării afectivităţii la preadolescenţii educaţi în situaţii sociale de dezvoltare diferite. In: Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială , 2009, nr. 16, pp. 79-83. ISSN 1857-0224.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială
Numărul 16 / 2009 / ISSN 1857-0224 /ISSNe 1857-4432

Particularităţile dezvoltării afectivităţii la preadolescenţii educaţi în situaţii sociale de dezvoltare diferite

Pag. 79-83

Racu Igor, Groza (Verdeş) Angela
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 30 noiembrie 2013


Rezumat

This article dials with empirical comparative stage Preadolescents from different social states of development: 1) Preadolescents from complete favorable families 2) Preadolescents from temporary disintegrate families 3) Preadolescents educated in boarding school As a consequence we could draw that following conclusions: 1. Preadolescents from complete favorable families grow up and develop in an emotionally favorable environment. 2. Preadolescents from temporary disintegrate families whose parents immigrated abroad a have a specific feeling of guilt as well as adaptability and sociability. 3. Preadolescents educated in boarding school are in a more affective unfavorable situation experiencing regression, anxiety, impulsiveness, isolation, inhibition.