Războiul de pe Nistru în programele școlare și manualele de istorie din Republica Moldova (ciclul gimnazial)
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
485 15
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-29 22:06
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:[323.22+94](478) (1)
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (3920)
Отношение между народом и государством. Внутриполитическая активность (167)
История Молдавии. Республика Молдова (67)
SM ISO690:2012
SUVAC, Sergiu. Războiul de pe Nistru în programele școlare și manualele de istorie din Republica Moldova (ciclul gimnazial). In: Plural. History, Culture, Society, 2021, nr. 2, pp. 192-202. ISSN 2345-1262. DOI: https://doi.org/10.37710/plural.v9i2_14
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Plural. History, Culture, Society
Numărul 2 / 2021 / ISSN 2345-1262 /ISSNe 2345-184X

Războiul de pe Nistru în programele școlare și manualele de istorie din Republica Moldova (ciclul gimnazial)

DOI:https://doi.org/10.37710/plural.v9i2_14
CZU: 37.016:[323.22+94](478)

Pag. 192-202

Suvac Sergiu
 
Universitatea Valahia din Târgoviste
 
 
Disponibil în IBN: 28 decembrie 2021


Rezumat

Working as a history teacher in two gymnasiums in Orhei District and also as a PhD student, in the field of History at the University “Valahia” of Târgoviște (Romania) I had the opportunity to discover the epic of history textbooks. Recently, the scientific concerns are directly related to the study of history textbooks in the Republic of Moldova and Romania, the concepts of war and peace in the historical educational ensemble and cultural, national, European and universal values. Recent personal publications highlight elements of natural, cultural and ethnocultural heritage emanating from all history textbooks. My research and articles are focused on similarities and differences of history curricula on both banks of the Prut and the reform of historical education in these countries with a special focus on the development, production and dissemination of history textbooks.

Activând ca profesor de istorie în două gimnazii din Raionul Orhei și totodată în calitate de doctorand, domeniul Istorie, la Universitatea ,,Valahia” din Târgoviște, România, am avut ocazia să descopăr epopeea manualelor de istorie. În ultima perioadă, preocupările mele științifice țin nemijlocit de studierea manualelor de istorie din Republica Moldova și România, a conceptelor de război și pace în ansamblul educațional istoric, dar și al valorilor culturale, naționale, europene și universale. Publicațiile personale recente scot în evidență elemente de patrimoniu natural, cultural și etnocultural reflectate în cuprinsul manualelor de istorie. M-am concentrat în cercetările și articolele mele pe similitudini și diferențe ale programelor școlare la istorie de pe ambele maluri ale Prutului și pe reforma educației istorice din aceste țări, cu o deosebită atenție asupra elaborării, producerii și difuzării manualelor de istorie.

Cuvinte-cheie
curriculum, history textbooks, independence, war, the Republic of Moldova, Transnistria,

curriculum, manual de istorie, independenţă, război, Republica Moldova, Transnistria