Educaţia în faţa problemelor societății
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
455 15
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-30 22:22
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.74:37+004 (1)
Социология культуры. Культурный контекст социальной жизни (789)
Воспитание. Обучение. Образование (14269)
Информационные технологии. Вычислительная техника. Обработка данных (4168)
SM ISO690:2012
CERNEI, Andriana. Educaţia în faţa problemelor societății. In: Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective: Științe Exacte și ale Naturii și Didactica Științelor Exacte și ale Naturii, 29-30 septembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2021, Vol. 2, pp. 193-198. ISBN 978-9975-76-312-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective
Vol. 2, 2021
Conferința "Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective"
Chişinău, Moldova, 29-30 septembrie 2020

Educaţia în faţa problemelor societății

CZU: 316.74:37+004

Pag. 193-198

Cernei Andriana
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 1 decembrie 2021


Rezumat

Societatea contemporană cunoaște astăzi o dezvoltare extrem de accelerată, astfel pe lângă multitudinea de beneficii care le obținem în contextul acestei dezvoltări apar și o mulțime de probleme cu care ne confruntăm. Cea mai mare problemă fiind utilizarea excesivă a biodiversității. Reprezentând condiţia primordială a existenţei civilizaţiei umane, biodiversitatea asigură sistemul suport al vieţii şi al dezvoltării sistemelor socio-economice. Acest concept semnifică diversitatea vieţii de pe pământ, implicând patru nivele de abordare: diversitatea ecosistemelor, speciilor, diversitatea genetică şi etnoculturală. Astfel în vederea conservării biodiversității primordială este instruirea elevilor despre cele mai stringente probleme ale societății și modurile de soluționare a acestor probleme. Analiza datelor statistice arată diminuarea implicării populației active tinere în activitățile comunității, tinerii sunt adesea insuficient pregătiţi să îşi asume această responsabilitate. În acest sens educației îi revine responsabilizarea elevilor, în particular modulul 5B: „Metode experimentale în științe umanistice” va avea drept scop implicarea tinerilor în interogarea, chestionarea, cercetare și identificarea problemelor din mediul lor de trai, iar apoi soluționarea acestora. Afirmația „Tinerii sunt agenții schimbării”, subliniază încă odată importanţa creşterii gradului de implicare a tinerilor în viaţa civică, în particular şi în societate, în general.

Contemporary society is experiencing an extremely accelerated development today, so in addition to the multitude of benefits we obtain in the context of these developments, there are also a lot of problems we face. The biggest problem is the excessive use of biodiversity. Representing the primordial conditions of the existence of human civilization, biodiversity provides the backbone of life and the development of socio-economic systems. This concept signifies the diversity of life on earth, involving four levels of approach: the diversity of ecosystems, species, genetic and ethno cultural diversity. Thus, in order to conserve the primary biodiversity, is training students about the pressing problems of society and the ways to solve these. The analysis of statistical data shows a decrease in the involvement of the young active population in community activities, young people are often insufficiently prepared to take on this responsibility. In this educational sense, it is the responsibility of students, especially module 5B: "Experimental methods in the humanities" will aim to involve young people in interrogating, questioning, researching and identifying problems in their living environment, and then solving them. The statement "Young people are agents of change", emphasized once again the importance of increasing the involvement of young people in civic life, especially in society in general.

Cuvinte-cheie
societate, educaţie, informatica, elevi-liceeni, competența de realizare a experimentelor, științe umanistice, cercetare, dezvoltare durabilă,

society, education, informatics, high school students, the ability to perform experiments, humanities, research, sustainable development