Articolul precedent |
Articolul urmator |
455 15 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-12-30 22:22 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
316.74:37+004 (1) |
Социология культуры. Культурный контекст социальной жизни (789) |
Воспитание. Обучение. Образование (14269) |
Информационные технологии. Вычислительная техника. Обработка данных (4168) |
SM ISO690:2012 CERNEI, Andriana. Educaţia în faţa problemelor societății. In: Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective: Științe Exacte și ale Naturii și Didactica Științelor Exacte și ale Naturii, 29-30 septembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2021, Vol. 2, pp. 193-198. ISBN 978-9975-76-312-7. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective Vol. 2, 2021 |
||||||
Conferința "Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective" Chişinău, Moldova, 29-30 septembrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 316.74:37+004 | ||||||
Pag. 193-198 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Societatea contemporană cunoaște astăzi o dezvoltare extrem de accelerată, astfel pe lângă multitudinea de beneficii care le obținem în contextul acestei dezvoltări apar și o mulțime de probleme cu care ne confruntăm. Cea mai mare problemă fiind utilizarea excesivă a biodiversității. Reprezentând condiţia primordială a existenţei civilizaţiei umane, biodiversitatea asigură sistemul suport al vieţii şi al dezvoltării sistemelor socio-economice. Acest concept semnifică diversitatea vieţii de pe pământ, implicând patru nivele de abordare: diversitatea ecosistemelor, speciilor, diversitatea genetică şi etnoculturală. Astfel în vederea conservării biodiversității primordială este instruirea elevilor despre cele mai stringente probleme ale societății și modurile de soluționare a acestor probleme. Analiza datelor statistice arată diminuarea implicării populației active tinere în activitățile comunității, tinerii sunt adesea insuficient pregătiţi să îşi asume această responsabilitate. În acest sens educației îi revine responsabilizarea elevilor, în particular modulul 5B: „Metode experimentale în științe umanistice” va avea drept scop implicarea tinerilor în interogarea, chestionarea, cercetare și identificarea problemelor din mediul lor de trai, iar apoi soluționarea acestora. Afirmația „Tinerii sunt agenții schimbării”, subliniază încă odată importanţa creşterii gradului de implicare a tinerilor în viaţa civică, în particular şi în societate, în general. |
||||||
Cuvinte-cheie societate, educaţie, informatica, elevi-liceeni, competența de realizare a experimentelor, științe umanistice, cercetare, dezvoltare durabilă, society, education, informatics, high school students, the ability to perform experiments, humanities, research, sustainable development |
||||||
|