Experiența Republicii Moldova în promovarea educației civice
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
327 11
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-12 21:58
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.017.4:004 (2)
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (3884)
Информационные технологии. Вычислительная техника. Обработка данных (4156)
SM ISO690:2012
GAVRILENCO, Natalia. Experiența Republicii Moldova în promovarea educației civice. In: Activismul civic – condiție a consolidării instituțiilor statului democratic, 28 mai 2021, Chişinău. Chişinău: "Print-Caro" SRL, 2021, pp. 148-158. ISBN 978-9975-56-916-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Activismul civic – condiție a consolidării instituțiilor statului democratic 2021
Seminarul "Activismul civic – condiție a consolidării instituțiilor statului democratic"
Chişinău, Moldova, 28 mai 2021

Experiența Republicii Moldova în promovarea educației civice

The experience of the Republic of Moldova in promoting civic education

CZU: 37.017.4:004

Pag. 148-158

Gavrilenco Natalia
 
Colegiul Pedagogic „Alexei Mateevici”, mun. Chişinău
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 25 noiembrie 2021


Rezumat

Pandemia provocată de Covid 19 a răsturnat conceptul unei educații tradiționale înrădăcinate de mult în sistemul educational național. Astfel, atât profesorii, elevii, cât și ceilalți actori implicați în procesul de instruire au fost nevoiți să identifice soluții alternative pentru a transmite informația cât mai eficient în mediul virtual. De aceea, platfromele educaționale online reprezintă modele de inovații digitale nu doar pentru educați acivică, dar și pentru alte domenii de activitate care au fost desfășurate la distanță. Deși azi revenim lent la situația de a revedea educabilii în săli, platformele educaținale rămân a fi utilizate de publicul larg pentru dinamism și atractivite în procesul de formare. Reieşind din actualitatea şi importanţa tematicii abordate, ne propunem cercetarea aprofundată şi multiaspectuală a platformelor educaționale online utilizate în cadrul activităților de educație civică prin prisma experienței Republicii Moldova. Baza metodologică a prezentului studiu l-au constituit principiile dialectice ale cunoașterii a realității sociale contemporane, care și-au găsit reflectare în metodele și mijloacele speciale de cercetare a problematicii abordate.

The pandemic caused by Covid 19 overturned the concept of a traditional education deeply rooted in the national education system. Thus, both teachers, students as well as other actors involved in the training process, had to identify alternative solutions to transmit the information as efficiently as possible in the virtual environment. Therefore, online educational platforms present models of digital innovations not only for civic education but also for other fields of activity that have been carried out at a distance. Although we are slowly going back to the teaching rooms, the educational platforms remain to be used in order to add dynamism and attractiveness to the teaching process. Considering the actuality and the importance of the approached subject, we did in-depth and multispectral research of the online educational platforms used in civic education activities through the prism of the experience of the Republic of Moldova. The methodological basis of the present study was the dialectical principles of knowledge of contemporary social reality, which were reflected in the methods and special means of researching the issue addressed.

Cuvinte-cheie
platforme, online, educaţie, inovaţie, educabil,

platforms, online, education, innovation, educable