Articolul precedent |
Articolul urmator |
728 22 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-05 22:36 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.032 (63) |
Воспитание. Обучение. Образование (14251) |
SM ISO690:2012 CUROŞ, Liudmila. Educația – instrument forte în formarea personalității. In: Activismul civic – condiție a consolidării instituțiilor statului democratic, 28 mai 2021, Chişinău. Chişinău: "Print-Caro" SRL, 2021, pp. 129-136. ISBN 978-9975-56-916-3. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Activismul civic – condiție a consolidării instituțiilor statului democratic 2021 | |||||||
Seminarul "Activismul civic – condiție a consolidării instituțiilor statului democratic" Chişinău, Moldova, 28 mai 2021 | |||||||
|
|||||||
CZU: 37.032 | |||||||
Pag. 129-136 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
O bună perioadă de timp a fost ignorat rolul educației în formarea și dezvoltarea unei personalități ca parte componentă a societății civile. Aceasta a lucrat dăunător și acum se răsfrânge asupra sferelor de viață soci umană. Politicile educaționale în major necesită să fie orientat spre om (individ) – spre formarea și dezvoltarea prosperă a personalității care ulterior va conduce la dezvoltarea unei societăți stabile și contemporane. Atitudinea nesatisfăcătoare a organelor de decizie către educație în domeniul activismului civic și-n general față de științele soci umane generează efecte negative în toate domeniile de viață a întregii societăți. Fie că dăm importanță educației din instituțiile de învățământ, fie că dăm importanță educației primite din societate, educație elementară, această învățare este importantă pentru caracterul și personalitatea individului. Educația de orice tip: formală, non formală și informală conturează motivația și voința, dorința spre dezvoltare, educația te învăță ce să faci ca să atingi scopul. Price persoană mereu trebuie să aibă o țintă, să tindă înspre acea țintă care odată atinsă aduce satisfacție și dezvoltare. Educația adevărată a unei personalități are un rol foarte important, ea dezvoltă nenumărate laturi senzitive, emoționale, cât și laturi pragmatice de viață. Educația dezvoltă stilul unui om, învățarea ajută la formarea unui scop în viață, la formarea viitorului, însă și cantitatea face diferența în acest caz, tocmai de aceea în funcție de învățăturile primite, personalitățile sunt diverse. În opinia mea, personalitatea omului se formează datorită educației, modul de educare și asimilare a cunoștințelor ne diferențiază de majoritatea oamenilor comuni, punând într-un cerc restrâns oamenii educați și respectați cu adevărat de societate. Ca exemplu o societate al cărei viitor se asigura prin lupte și războaie, impunea o educație războinică, instruia luptători și căuta tehnici și metode de stăpânire a abilităților specifice. O societate în care viitorul era asigurat prin negocieri și colaborări, impunea o educație prin care erau cultivate și dezvoltate abilitățile de diplomație. O societate ce trăia prin intermediul comerțului și schimbului de mărfuri, își educa tinerii astfel încât să facă față cerințelor. Indiferent de momentul istoric și specificul social, importanța educației s-a manifestat permanent. Între generații și societăți sunt diferite tehnicile și metodele de aplicare care sunt în strânsă legătură cu scopurile luate drept țintă. „Educația, de cele mai multe ori, e numai pojghița sub care se desfășoară în liniște, pe încetul, firea cea adevărată” (Nicolae Iorga). |
|||||||
Cuvinte-cheie educaţie, personalitate, educaţie formală, educație non formală, educaţie informală, education, personality, formal education, non formal education, informal education, educational methods |
|||||||
|