Tehnologiile realităţii mixte în activitatea de învăţare continuă şl cercetare
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
783 12
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-09 09:59
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02:004.032.6 (1)
Общие вопросы дидактики и методики воспитания и обучения (1199)
Информационные технологии. Вычислительная техника. Обработка данных (4155)
SM ISO690:2012
GHERMAN, Teodora. Tehnologiile realităţii mixte în activitatea de învăţare continuă şl cercetare . In: Administrarea Publică, 2009, nr. 3-4(64), pp. 160-166. ISSN 1813-8489.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Administrarea Publică
Numărul 3-4(64) / 2009 / ISSN 1813-8489

Tehnologiile realităţii mixte în activitatea de învăţare continuă şl cercetare
CZU: 37.02:004.032.6

Pag. 160-166

Gherman Teodora
 
Academia de Administrare Publică, Republica Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 30 noiembrie 2013


Rezumat

Knowledge is assimilated more efficiently in a virtual world, in which words are replaced by images, virtual video sequences and at the same time are touch­ able, involving different human sensors. This article is about the space offered by the mixed reality, which offers the possibility of cooperation between the user and the computer. The Mixed Reality Technologies, and their components, are described from the point of view of the offered perspective in the continuous learning activity.

Cuvinte-cheie
Mixed Reality technologies, 3D space cooperation, principles of Teaching Informatics, Real Reality, Reality Expanded