Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
412 24 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-25 22:06 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.091 (480) |
Организация обучения (529) |
SM ISO690:2012 BRĂGUŢA, Violeta. Evoluţia valorică a curriculumului în contextul actual al schimbărilor.. In: Univers Pedagogic, 2021, nr. 3(71), pp. 27-32. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2021.3.18 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | ||||||
Numărul 3(71) / 2021 / ISSN 1811-5470 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2021.3.18 | ||||||
CZU: 37.091 | ||||||
Pag. 27-32 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Evoluția sa valorică-teleologică, normativă și axiologică superioară reflectă și procesează constructiv realitatea psihologică și socioculturală interactivă, perfectibilă cu efecte concrete, anticipate realist asupra celor care învață, precum și asupra procesului însuşi. Restructurarea modelului de învățare este necesară pentru promovarea educației bazate pe valori, a creativității, a competențelor cognitive, a competențelor volitive și a competențelor de acțiune, a cunoștințelor de bază, a competențelor și abilităților de utilizare directă în profesie. În societate și, evident, în curriculum, procesul privind formarea și dezvoltarea / diversificarea competențelor-cheie, revizuirea curriculară pune un accent mai mare pe dezvoltarea competențelor transversale, a celor privind dezvoltarea durabilă și a competențelor socioemoționale, inclusiv a celor acțional-repercursionale, cum ar fi competența a ști să cauți. Argumentarea necesității reconfigurării procesului actual de învățare este optarea pentru o abordare holistică, transdisciplinară și funcțional-pragmatică a rezultatelor învățării. |
||||||
Cuvinte-cheie evoluție valorică, reformă curriculară, abordare integrată, valori pedagogice, dezvoltarea integrală a personalității, valori-scop, valori –norme, valori –mijloace, competenţe-cheie, value evolution, curricular reform, integrated approach, pedagogical values, integral personality development, goal-values, norms-values, values-means, key competences |
||||||
|