Evoluția rețelei de drumuri pe parcursul secolului al XX-lea în Republica Moldova
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
442 13
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-04 20:16
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
625.7”19”(478) (1)
Дороги. Железные дороги. Железнодорожное строительство. Автомобильные дороги. Дорожное строительство (51)
SM ISO690:2012
MAMOT, Vitalie, SOCHIRCĂ, Elena. Evoluția rețelei de drumuri pe parcursul secolului al XX-lea în Republica Moldova. In: Dezvoltarea umană în Republica Moldova din perspectiva resurselor naturale, socioeconomice și turistice, 16 aprilie 2021, Chişinău. Chisinau, Republic of Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2021, pp. 47-55. ISBN 978-9975-76-355-4 (PDF).
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Dezvoltarea umană în Republica Moldova din perspectiva resurselor naturale, socioeconomice și turistice 2021
Seminarul "Dezvoltarea umană în Republica Moldova din perspectiva resurselor naturale, socioeconomice și turistice"
Chişinău, Moldova, 16 aprilie 2021

Evoluția rețelei de drumuri pe parcursul secolului al XX-lea în Republica Moldova

CZU: 625.7”19”(478)

Pag. 47-55

Mamot Vitalie, Sochircă Elena
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 30 octombrie 2021


Rezumat

The article presents the evolution of the road network during the twentieth century in the Republic of Moldova. The development and evolution of the road network on the current territory of the Republic of Moldova was determined by the needs and techniques used in different historical periods, the imperatives dictated by the natural environment, technical performance in the field of transport and state policy in the field of transport. After the end of the Second World War, a stage of accentuated modernization of the communication routes followed. In the case of the road network, a complex program was developed that aimed at both the modernization of roads and route changes, the widening of certain road sections with heavy traffic, the construction of bridges, etc. As a result of these modernizations, the negative impact of the road infrastructure on the geographical landscape has increased.

Cuvinte-cheie
road network, Republic of Moldova