Textul literar –modalitate de formare a imaginii de sine la școlarii din ciclul primar
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
413 32
Ultima descărcare din IBN:
2023-08-24 14:42
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37 (18742)
Воспитание. Обучение. Образование (14077)
SM ISO690:2012
IRINA, Elena-Roxana. Textul literar –modalitate de formare a imaginii de sine la școlarii din ciclul primar. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences, Ed. 11, 3-4 decembrie 2020, Chişinău. Chişinău, 2019: "Print-Caro" SRL, 2021, Ediția 11, pp. 467-472. ISBN 978-9975-3471-4-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences
Ediția 11, 2021
Conferința "Preocupări contemporane ale științelor socioumane"
11, Chişinău, Moldova, 3-4 decembrie 2020

Textul literar –modalitate de formare a imaginii de sine la școlarii din ciclul primar

Literary text - a way of forming self-image at primary school children

CZU: 37

Pag. 467-472

Irina Elena-Roxana12
 
1 Casa Corpului Didactic Neamț, Județul Neamț,
2 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
Disponibil în IBN: 28 septembrie 2021


Rezumat

Education must “enable everyone, without exception, to take their destiny into their own hands and contribute to the progress of the society in which they live, thus basing development on the responsible participation of individuals and communities. The development of the child's self-image starts from the first years of the child's life, being closely dependent on the knowledge of his person and his own value. Stories, tales, fairy tales are inexhaustible sources of moral teachings, of ways of analyzing good and evil, of the self, of self-knowledge, of self-image. During the age of 6-12 years old, when skills are acquired mainly in school, the process of developing diligence takes place, but also the experience of inferiority if the child cannot meet the requirements of the imposed diligence. Now the social comparison appears, and if the parents and the teacher do not approach this aspect properly, there is a risk of developing the child's feeling of inferiority. Within the optional subject Read and know yourself !, the teachers will use a specially designed auxiliary, created starting from the hypothesis that if appropriate methods are applied to literary-artistic education to form the self-image of primary school students in the process of receiving the literary text, then the quality of self-image will be better. The Romanian language has a remarkable contribution to the cultivation of selected moral-civic qualities among schoolchildren through its entire content, especially through the content of reading texts, through the theme of speech development and composition activities. The auxiliary, conceived as a collection of literary texts from children's literature, will be structured in four parts, which will develop themes ts in the process of receiving the literary text. There will be personality tests, role-playing games, teaching games, questions, in order to contribute to the development of students' vision of the world, through the real self, the unreal self, the future self.



Educația trebuie să “le permită tuturor, fără excepție, să-și ia destinul în propriile mâni și să contribuie la progresul societății în care trăiesc, fundamentând astfel dezvoltarea pe participarea responsabilă a indivizilor și a comunităților. Dezvoltarea imaginii de sine a copilului începe încă din primii ani de viață ai copilului, fiind în strânsă dependență cu cunoașterea persoanei sale și a valorii proprii. Poveștile, povestirile, basmele sunt surse inepuizabile de învățături morale, de modalități de analiză a binelui și răului, a eului, a cunoașterii de sine, a imaginii de sine. În perioada copilăriei mari, 6-12 ani, când sunt achiziționate priceperi și deprinderi cu preponderență în școală, are loc procesul de dezvoltare a sârguinței, dar și trăirea inferiorității în cazul în care copilul nu poate răspunde cerințelor sârguinței impuse. Acum apare comparația socială, iar dacă părinții și învățătoarea nu abordează corespunzător acest aspect, se riscă dezvoltarea sentimentului de inferioritate al copilului. În cadrul disciplinei opționale Citește și cunoaște-te!, cadrele didactice vor folosi un auxiliar special conceput, creat pornind de la ipoteza că, dacă se aplică metode adecvate educației literar-artistice pentru a forma imaginea de sine a elevilor din învățământul primar în procesul de primire textul literar, atunci calitatea imaginii de sine va fi mai bună. Limba română are o contribuție remarcabilă la cultivarea unor alese calități moral-cetățenești în rândul școlarilor prin întregul său conținut, în special prin conținutul textelor de lectură, prin tematica activităților de dezvoltare a vorbirii și de compunere. Auxiliarul, conceput ca o colecție de texte literare din literatura pentru copii, va fi structurat în patru părți, care vor dezvolta teme menite să formeze imaginea de sine a elevilor din ciclul primar, în procesul receptării textului literar. Vor exista teste de personalitate, jocuri de rol, jocuri didactice, întrebări, cu scopul de a contribui la dezvoltarea la elevi a unei viziuni despre lume, prin eul real, eul ireal, eul viitor.



Cuvinte-cheie
education, students, self-image, reading, literary text,

educaţie, elevi, imagine de sine, lectură, text literar