The structure of social representation of beauty
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
335 21
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-13 16:56
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.75 (54)
Социология культуры. Культурный контекст социальной жизни (788)
SM ISO690:2012
RUSANOVSCHI, Valeria. The structure of social representation of beauty. In: EcoSoEn, 2021, nr. 1-2, pp. 256-261. ISSN 2587-344X.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
EcoSoEn
Numărul 1-2 / 2021 / ISSN 2587-344X /ISSNe 2587-425X

The structure of social representation of beauty

Structura reprezentării sociale a frumuseții

CZU: 316.75

Pag. 256-261

Rusanovschi Valeria
 
Free International University of Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 9 septembrie 2021


Rezumat

The beauty has a very wide meaning and, at the same time, very narrow for each individual particularly. People live in a society, being often influenced by other people, beginning with the closest ones as parents, sisters, brothers, friends, lovers, partners, etc. and society as a whole. Thus, taking into consideration that every country has its particular socio-cultural context, and as well the individuality of every person, we have decided to carry out a study regarding the social representation of beauty in the Republic of Moldova. In the given article we present the structure of social representation of beauty among people of the Republic of Moldova, namely the elements of central core and peripheral field. Respondents are of different age ranging from 18 to 60 years, as well as among them there are men and women. Among the associations attributed to beauty there are such words as family, material values, nature, different parts of body (men have mentioned breast sometimes), health, love, music, life, different accessories, different kinds of leisure, flowers, neatness, youthfulness. In the article we are going to arrange and point out the range of frequency and importance of words that entered into the structure of social representation of beauty.

Frumusețea are o semnificație foarte largă și, în același timp, foarte specifică și individualizată pentru fiecare individ în special. Oamenii trăiesc într-o societate, fiind adesea influențați de alte persoane, începând cu cei mai apropiați precum părinții, surorile, frații, prietenii, partenerii de cuplu și serviciu, etc. și societatea în ansamblu. Astfel, luând în considerare faptul că fiecare țară are contextul său socio-cultural particular, precum și individualitatea fiecărei persoane, am decis să realizăm un studiu privind reprezentarea socială a frumuseții în Republica Moldova. În articolul dat vă prezentăm structura reprezentării sociale a frumuseții în rândul oamenilor din Republica Moldova, și anume elementele nucleului central și ale câmpului periferic. Respondenții au vârste diferite, cuprinse între 18 și 60 de ani, precum și sex diferit - bărbați și femei. Printre asociațiile atribuite frumuseții există cuvinte precum familie, valori materiale, natură, diferite părți ale corpului, sănătate, dragoste, muzică, viață, diferite accesorii, diferite tipuri de petrecere a timpului liber, flori, îngrijire, tinerețe. În articol vom aranja și arăta rangul frecvenței și importanței cuvintelor care au intrat în structura reprezentării sociale a frumuseții.

Cuvinte-cheie
beauty, social representation, central core, peripheral elements,

frumuseţe, reprezentare socială, nucleu central, elemente periferice