Strategii didactice active şi incluzive în procesul de predare şi evaluare
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
349 20
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-18 21:03
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02 (1313)
Общие вопросы дидактики и методики воспитания и обучения (1201)
SM ISO690:2012
VERDEŞ, Tatiana. Strategii didactice active şi incluzive în procesul de predare şi evaluare. In: Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului : superior la cerinţele pieţii muncii, Ed. 1, 12 martie 2016, Chişinău. Chişinău: "Print-Caro" SRL, 2016, Ediția 1, pp. 216-221. ISBN 978-9975-71-790-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului
Ediția 1, 2016
Conferința "Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului superior la cerinţele pieţii muncii"
1, Chişinău, Moldova, 12 martie 2016

Strategii didactice active şi incluzive în procesul de predare şi evaluare

CZU: 37.02

Pag. 216-221

Verdeş Tatiana
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 8 septembrie 2021


Rezumat

It is certain that higher education in Republic of Moldova is in a period of ascent due to adherence of our country to the Bologna Process, implicitly by implementation of educational reforms and modernization of educational system. Adaptation of new perspectives in regards to the teachingstudying-evaluation process, emphasizing the student, focus on the results of studying, promotion of a balance between individual work and group work, appliance of inclusive didactical strategies, are just some of the strategical points that will ensure the quality of higher education in accordance with the European and international standards. The range of didactical strategies is very large, we have as aim to harness just some of them relevant within the process of teaching and evaluation of a language. Among the most successful motivational and formative-educative-compensative strategies we can mention the following: catechetical conversation, case study, simulation, audio-video technical resources, objectives and content adapted to the instructed class.

Cuvinte-cheie
active didactical and inclusive methods, modern teaching-educational process