Articolul precedent |
Articolul urmator |
460 1 |
Ultima descărcare din IBN: 2021-10-10 16:41 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.016:81'243 (28) |
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (3885) |
Языкознание и языки. Лингвистика (5040) |
SM ISO690:2012 PANCO, Corina. Eficientizarea învăţării de a comunica într-o limbă străină prin utilizarea “reprezentărilor”. In: Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului : superior la cerinţele pieţii muncii, Ed. 1, 12 martie 2016, Chişinău. Chişinău: "Print-Caro" SRL, 2016, Ediția 1, pp. 122-124. ISBN 978-9975-71-790-8. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului Ediția 1, 2016 |
||||||
Conferința "Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului superior la cerinţele pieţii muncii" 1, Chişinău, Moldova, 12 martie 2016 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.016:81'243 | ||||||
Pag. 122-124 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Communication-the messaging source transmission always bi or multilateral when we are looking for the “Who?”,”What?”,”When?”and “How?” answers. It can be adapted to the received information from the send-received source of the message balancing the system of communication. Communication has six functions: Referential; Expressive; Co native; Fatigue; Met lingual; and Poetic. These forms of expression can be very sophisticated without Representations. Representationsare considerate to be the elements of “thinking”, ”memory” and of” logic semantic construction” norms; which are supported by man’s activity, needs, interests and preoccupations. They can be classified as: Visual, Auditory, Kinesthetic, Individual, Static and of Transformation because Representation presents the process of thinking and memorizing by studying the text with images that provides a better understanding avoiding the assumption of reality’ perception. |
||||||
Cuvinte-cheie visual, auditory, Kinesthetic, individual, Static and Transformation Representations |
||||||
|
Google Scholar Export
<meta name="citation_title" content="Eficientizarea învăţării de a comunica într-o limbă străină prin utilizarea “reprezentărilor”"> <meta name="citation_author" content="Panco Corina"> <meta name="citation_publication_date" content="2016"> <meta name="citation_collection_title" content="Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului "> <meta name="citation_volume" content="Ediția 1"> <meta name="citation_firstpage" content="122"> <meta name="citation_lastpage" content="124"> <meta name="citation_pdf_url" content="https://ibn.idsi.md/sites/default/files/imag_file/122-124_20.pdf">