Using the concept of construal to enhance students’ understanding of narrative perspective
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
786 2
Ultima descărcare din IBN:
2023-05-02 10:31
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.14.02:811.111'1'36 (1)
Высшее образование. Университеты. Академическое обучение (2563)
Английский язык (671)
SM ISO690:2012
CREANGA, Oxana. Using the concept of construal to enhance students’ understanding of narrative perspective. In: Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului: superior la cerinţele pieţii muncii, Ed. 3, 26-27 octombrie 2018, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2018, Ediția 3, pp. 54-60. ISBN 978-9975-56-604-9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului
Ediția 3, 2018
Conferința "Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului superior la cerinţele pieţii muncii"
3, Chişinău, Moldova, 26-27 octombrie 2018

Using the concept of construal to enhance students’ understanding of narrative perspective

CZU: 378.14.02:811.111'1'36

Pag. 54-60

Creanga Oxana
 
Moldova State University
 
 
Disponibil în IBN: 7 iulie 2021


Rezumat

Studiul dat poartă un caracter interdisciplinar ce combină rezultate din domeniul naratologiei, al gramaticii cognitive şi al pedagogiei stilisticii şi are drept scop elaborarea unui model de analiză a perspectivei narative în baza conceptului de construal/conceptualizare, pe larg utilizat în lingvistica cognitivă pentru a desemna capacitatea de a percepe, a înțelege, a interpreta și a reprezenta lingvistic lumea înconjurătoare. Utilizând aspectele conceptualizării la explicarea procesului de actualizare a perspectivei narative, în baza studiului textului literar axat pe dimensiunea lingvistică, obţinem o abordare integrativă și o analiză mai detaliată a categoriei vizate ce cuprinde atât nivelul conţinutului, cât şi cel discursiv, care, totodată, contribuie la dezvoltarea unei sensibilităţi a subiectivismului textual la studenţi în cadrul cursurilor universitare de analiză textuală.



Cuvinte-cheie
perspectivă narativă, conceptualizare, punct de vedere, subiectivizare, domeniu focalizat, figură vs. fundal