Articolul precedent |
Articolul urmator |
786 2 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-05-02 10:31 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
378.14.02:811.111'1'36 (1) |
Высшее образование. Университеты. Академическое обучение (2563) |
Английский язык (671) |
SM ISO690:2012 CREANGA, Oxana. Using the concept of construal to enhance students’ understanding of narrative perspective. In: Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului: superior la cerinţele pieţii muncii, Ed. 3, 26-27 octombrie 2018, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2018, Ediția 3, pp. 54-60. ISBN 978-9975-56-604-9. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului Ediția 3, 2018 |
||||||
Conferința "Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului superior la cerinţele pieţii muncii" 3, Chişinău, Moldova, 26-27 octombrie 2018 | ||||||
|
||||||
CZU: 378.14.02:811.111'1'36 | ||||||
Pag. 54-60 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Studiul dat poartă un caracter interdisciplinar ce combină rezultate din domeniul naratologiei, al gramaticii cognitive şi al pedagogiei stilisticii şi are drept scop elaborarea unui model de analiză a perspectivei narative în baza conceptului de construal/conceptualizare, pe larg utilizat în lingvistica cognitivă pentru a desemna capacitatea de a percepe, a înțelege, a interpreta și a reprezenta lingvistic lumea înconjurătoare. Utilizând aspectele conceptualizării la explicarea procesului de actualizare a perspectivei narative, în baza studiului textului literar axat pe dimensiunea lingvistică, obţinem o abordare integrativă și o analiză mai detaliată a categoriei vizate ce cuprinde atât nivelul conţinutului, cât şi cel discursiv, care, totodată, contribuie la dezvoltarea unei sensibilităţi a subiectivismului textual la studenţi în cadrul cursurilor universitare de analiză textuală. |
||||||
Cuvinte-cheie perspectivă narativă, conceptualizare, punct de vedere, subiectivizare, domeniu focalizat, figură vs. fundal |
||||||
|