Potenţialităţi comunicativ-lingvistice şi estetic-literare ale culturii teatrale
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
463 5
Ultima descărcare din IBN:
2023-06-01 21:32
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.015:792 (1)
Общее школьное образование. Общеобразовательная школа (2166)
Театр. Сценическое искусство. Драматические представления (539)
SM ISO690:2012
PÂSLARU, Vlad. Potenţialităţi comunicativ-lingvistice şi estetic-literare ale culturii teatrale. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2021, nr. 2(126), pp. 36-39. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4718799
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 2(126) / 2021 / ISSN 1810-6455

Potenţialităţi comunicativ-lingvistice şi estetic-literare ale culturii teatrale

Communicative-Linguistic and Aesthetic-Literary Potentials of Theater Culture

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.4718799
CZU: 373.015:792

Pag. 36-39

Pâslaru Vlad
 
Institutul de Filologie Română „Bogdan Petriceicu-Hasdeu”
 
 
 
Disponibil în IBN: 6 iulie 2021


Rezumat

Monografia recenzată revigorează şi actualizează un domeniu educaţional împins în penumbră de TV, Internet , educaţia teatrală. Cercetarea înregistrează condiţiile educaţiei teatrale din perspectiva semiotic-hermeneutică a comunicării/comunicării esteticliterare; dezvoltă reperele epistemologice şi teoretice ale comunicării elevilor în cadrul educaţiei teatrale; propune o metodologie originală, validată teoretic şi experimental, de educaţie teatrală, comunicativ-lingvistică şi estetic-literară a elevilor contemporani; oferă cadrelor didactice caracteristica ştiinţifică a elevului modern teatral, comunicant şi lector din Republica Moldova.

The reviewed monograph invigorates and updates an educational field pushed into the shadow of TV-Internet - theatrical education. The research registers the conditions of theatrical education from a semiotic-hermeneutic perspective of communication/aesthetic-literary communication; develops the epistemological and theoretical landmarks of students’ communication in theatrical education; proposes an original methodology, validated theoretically and experimentally, of theatrical, communicative-linguistic and aesthetic-literary education of contemporary students; offers teachers the scientific characteristic of the modern theatrical student, communicator and lecturer in the Republic of Moldova.

Cuvinte-cheie
cultură teatrală, educaţie teatrală, elev teatral, ludic, teatralitate,

theatrical culture, theatrical education, theatrical student, playful, theatricality