Cu privire la identitate în raport cu educaţia istorică
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
314 5
Ultima descărcare din IBN:
2022-05-27 09:27
SM ISO690:2012
LISNIC, Angela. Cu privire la identitate în raport cu educaţia istorică. In: Sesiunea ştiinţifică a departamentului Istoria românilor, universală şi arheologie, 4 iunie 2021, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2021, Ediția VII, p. 83. ISBN 978-9975-152-09-9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Sesiunea ştiinţifică a departamentului Istoria românilor, universală şi arheologie
Ediția VII, 2021
Sesiunea "Sesiunea ştiinţifică a departamentului Istoria românilor, universală şi arheologie"
Chișinău, Moldova, 4 iunie 2021

Cu privire la identitate în raport cu educaţia istorică


Pag. 83-83

Lisnic Angela
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 9 iunie 2021


Rezumat

În prezentul studiu ne propunem să examinăm problema identitară în formatul ei educaţional. În condiţiile actuale, societatea și școala din Republica Moldova trece printr-o perioadă a reformelor – atât la nivel structural, cât și de conţinut. Elementul de identitate, de conștiinţă istorică și de memorie istorică intră în raport cu politica istorică și cu identitatea civilă. În atare condiţii, abordările privind formarea identităţii civice a elevilor în societatea contemporană derivă, în contextul politicii de stat, în formarea civică a elevilor prin educaţia istorică. Examinarea cadrului teoretic și normativ din prezentul studiu ne permite să demonstrăm importanţa acestei probleme în sistemul educaţional contemporan. Referinţele conceptuale privind problema identitară sunt axate pe noţiunile-cheie ce se pot contura în această problemă: identitate, conștiinţă istorică și memorie istorică, ele fiind plasate în spaţiul educaţional. Analiza formării identităţii civile cere nu doar o conceptualizare teoretică a noţiunilor în cauză, ci și diseminarea unor experienţe pentru înţelegerea, conștientizarea și utilizarea practică a acestor cunoștinţe în activităţile sociale ale tinerei generaţii. Necesitatea cercetării și implementării informaţiei ce ţine de identitate în educaţia istorică desemnează, în repetate rânduri, efectele și rezonanţele ce le implică actualitatea problemei abordate.