Eficientizarea stilurilor manageriale ale profesorului – condiție a dezvoltării performaţelor elevilor
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
300 19
Ultima descărcare din IBN:
2023-05-06 12:09
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.014 (252)
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (3828)
SM ISO690:2012
GHEORGHIŢĂ, Margareta. Eficientizarea stilurilor manageriale ale profesorului – condiție a dezvoltării performaţelor elevilor. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.: Analele științifice ale doctoranzilor și competitorilor, Ed. 18, 1 ianuarie 2019, Chişinău. Chișinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2019, Vol.18, Partea 1, pp. 273-287. ISBN 9975-46-421-1. ISSN 1857-0267.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.
Vol.18, Partea 1, 2019
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice."
18, Chişinău, Moldova, 1 ianuarie 2019

Eficientizarea stilurilor manageriale ale profesorului – condiție a dezvoltării performaţelor elevilor

CZU: 37.014

Pag. 273-287

Gheorghiţă Margareta
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
Disponibil în IBN: 2 iunie 2021


Rezumat

Managerial style is an interference between personality, professional training, and the manager’s life experience. The efficiency of managerial style is the achievement of the proposed end results with low resource consumption, and the effectiveness – the extent to which an activity achieves the proposed goals. A teacher applies an effective managerial style if he / she has a clear vision of effective didactic activity if he / she is able to determine the educational actors to share his / her vision if he / she obtains through the consistency and consistency of actions measurable performance if, following the 273nterna land external evaluation of the manifestation of qualities managerial abilities show a substantial increase in educational services and final products: increasing school success, pupils’ performance with minimum resources consumed. The professional training of a teacher must ensure quality in both specialist training and psycho-pedagogical training.

Stilul managerial este o interferenţă între personalitatea, pregătirea profesională şi experienţa de viaţă a managerului. Eficienţa stilului managerial reprezintă realizarea finalităţilor propuse cu un consum mic de resurse, iar eficacitatea – măsura în care o activitate realizează finalităţile propuse. Un profesor aplică un stil managerial eficient dacă are o viziune clară asupra activităţii didactice, dacă e capabil să determine actorii educaţionali să împărtăşească viziunea sa, dacă obţine prin consistenţa şi consecvenţa acţiunilor performanţă măsurabilă, dacă, în urma evaluării interne şi externe, a manifestării calităţilor şi abilităţilor manageriale, înregistrează o creştere substanţială a serviciilor educaţionale şi a produselor finale, și anume: creşterea succesului şcolar și a performanţei elevilor cu minimum de resurse consumate. Formarea profesională a unui profesor trebuie să asigure o pregătire atât de specialitate, cât şi psihopedagogică de calitate.

Cuvinte-cheie
management, status, roles of the teacher, the personality of the teacher, professional qualities, pedagogical aptitude,

management, status, roluri ale profesorului, personalitatea profesorului, calităţi profesionale, aptitudine pedagogică.