Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
340 5 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-28 17:53 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
78.01+781.6 (2) |
Музыка (1808) |
SM ISO690:2012 MELNIC, Victoria. Analiza muzicală: metodă, practică, concept . In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2021, nr. 1(38), pp. 7-14. ISSN 2345-1408. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | ||||||
Numărul 1(38) / 2021 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | ||||||
|
||||||
CZU: 78.01+781.6 | ||||||
Pag. 7-14 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Deşi analiza muzicală este o sintagmă familiară pentru toţi cei ce au tangenţe profesionale cu muzica, astăzi mai mulţi cercetători încearcă să defi nească statutul ei, să releve locul şi rolul ei în contextul studierii şi înţelegerii muzicii. De regulă, analiza este orientată spre examinarea operei muzicale ca artefact cu scopul descoperirii coerenţei interne a componentelor sale. În ultimul timp, însă, analiza tot mai frecvent se deschide către aspectele mobile ale operei, acestea fi ind legate de interpretare, recepţie şi existenţa ei într-un anumit mediu contextual. Totodată, în condiţiile diversifi cării practicii componistice pe parcursul sec. XX-XXI, muzicologia se vede nevoită de a-şi diversifi ca metodele analitice. Din aceste motive, analiza tinde să se transforme într-un concept care presupune orice abordare şi poate să explice structurile şi semnifi caţiile oricărei muzici. Astfel, analiza aspiră să devină o epistemologie dialectică capabilă să asigure, pe de o parte, maximă deschidere şi varietate interpretărilor, dar, totodată, să impună fi delitate faţă de opera analizată. |
||||||
Cuvinte-cheie analiză muzicală, operă muzicală, artefact, metoda analitică, epistemologie, musical analysis, musical work, artifact, analytical methods, concept, epistemology |
||||||
|