Diversificarea sortimentului de produse vestimentare pentru femei in perioada pre- si post- natala
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
336 5
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-14 23:13
SM ISO690:2012
DANILA (COJOCARI), Victoria, COJOCARI, Ana. Diversificarea sortimentului de produse vestimentare pentru femei in perioada pre- si post- natala. In: International Conference of Young Researchers , 11 noiembrie 2011, Chişinău. Chişinău: Tipogr. Simbol-NP SRL, 2011, Ediția 9, p. 85. ISBN 978-9975-4224-7-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
International Conference of Young Researchers
Ediția 9, 2011
Conferința "International Conference of Young Researchers "
Chişinău, Moldova, 11 noiembrie 2011

Diversificarea sortimentului de produse vestimentare pentru femei in perioada pre- si post- natala


Pag. 85-85

Danila (Cojocari) Victoria, Cojocari Ana
 
Universitatea Tehnică a Moldovei
 
 
Disponibil în IBN: 21 mai 2021


Rezumat

Îmbrăcămintea este considerată una din cele mai importante componente care protejează corpul omului. Ansamblurile vestimentare concepute pentru femei în perioada pre- şi post- natală trebuie să ţină cont de schimbările formei corpului. Pentru realizarea articolelor vestimentare comode, igienice, lejere care oferă stare fizică şi psihică plăcută, s-au stabilit cerinţele impuse acestor tipuri de produse. Produsele vestimentare pentru femei în perioada pre- si postnatală trebuie să prezinte un sortiment variat cum ar fi rochii, fuste pantaloni, bluze etc., o construcţie poziţionată bine pe corp, diverse stiluri vestimentare şi materiale textile. La grupa dată de purtători s-au elaborat un număr limitat de construcţii de bază diferenţiate pe grupe de materiale cu caracteristici similare pe diferite croieli şi siluete, construcţii din care o serie de componente ale produsului pot fi utilizate într-un număr variat de modele, fără modificări constructive suplimentare; diversificarea se realizează prin schimbarea elementelor mici cu rol decorativ; s-au doar prin modificări constructive aduse numai unor componente ale produsului. Pentru a răspunde favorabil acestor cerinţe, s-a abordat procesul de creaţie-proiectare sistematizat, respectiv diversificarea produselor prin elaborarea unor familii de modele pornind de la o formă de bază unică, ceea ce permite introducerea unificării şi tipizării constructiv-tehnologice. Dintre caracteristicile importante ce influenţează aspectul exterior şi asigură confortul purtătoarei sunt: corespunderea produsului vestimentar dimensiunii corpului femei aflate în perioada pre- şi post- natală şi particularităţilor sale psihofiziologice, întrucât ansamblul vestimentar are influenţă psihologică asupra personalităţii femeii. S-au analizat forma, silueta şi liniile specifice sortimentului de produse în funcţie de particularităţile constructive ale produselor vestimentare, au fost incluse adaosurile şi liniile constructive care asigură distribuţia volumului formei produsului în raport cu suprafaţa corpului omenesc. Ca urmare la elaborarea familiilor de modele s-a ţinut cont de grupa de materii prime, de rezolvarea constructivă simplă, utilizarea elementelor funcţionaldecorative aplicate definitiv sau demontabile, diverse rezolvări ale elementelor de produs şi ale unor subansambluri, utilizarea materialelor cu factură, desene sau culori şi utilizarea accesoriilor. Deci, în concluzie am putea remarca faptul că o diversificare de sortiment pentru perioada pre- şi post– natală este necesară pentru echilibrarea stării psihofiziologice şi emoţionale a viitoarelor mame, ceea ce nu poate fi atins fără o îmbrăcăminte comodă, utilă, igienică şi estetică, proiectată în corespundere cu particularităţile morfologice şi psihologice ale utilizatorilor.

Cuvinte-cheie
familii de modele, diversficare de sortiment