Efectivitatea relaţionării cadru didactic – elev prin segmentul psihologiei
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
290 14
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-07 17:59
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015.3+159.9 (133)
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (3925)
Психология (3388)
SM ISO690:2012
FURDUI, Emilia. Efectivitatea relaţionării cadru didactic – elev prin segmentul psihologiei. In: Profesionalizarea cadrelor didactice: tendințe și realități socio-psiho-pedagogice, 14 mai 2021, Chişinău. Chişinău: Centrul Editorial „Univers Pedagogic”, 2021, pp. 290-294. ISBN 978-9975-3336-3-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Profesionalizarea cadrelor didactice: tendințe și realități socio-psiho-pedagogice 2021
Simpozionul "Profesionalizarea cadrelor didactice: tendințe și realități socio-psiho-pedagogice"
Chişinău, Moldova, 14 mai 2021

Efectivitatea relaţionării cadru didactic – elev prin segmentul psihologiei

CZU: 37.015.3+159.9

Pag. 290-294

Furdui Emilia
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 18 mai 2021


Rezumat

The thematic spectrum of this paper aims to orient teachers towards an education focused on facilitating learning, expanding the psychological dimension regarding the development of creativity, relationships, student socialization, stimulating student decision-making, student-centered learning, comprehensive listening to students, etc.. Indeed, all these topics taken as a whole, force teachers to develop self-efficacy (personal efficiency), which has become a precondition and a priority in educating the young generation. As for the psychological and moral well-being of teachers, it is in a relationship of interdependence with the well-being of the student.