Articolul precedent |
Articolul urmator |
290 14 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-07 17:59 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.015.3+159.9 (133) |
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (3925) |
Психология (3388) |
SM ISO690:2012 FURDUI, Emilia. Efectivitatea relaţionării cadru didactic – elev prin segmentul psihologiei. In: Profesionalizarea cadrelor didactice: tendințe și realități socio-psiho-pedagogice, 14 mai 2021, Chişinău. Chişinău: Centrul Editorial „Univers Pedagogic”, 2021, pp. 290-294. ISBN 978-9975-3336-3-4. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Profesionalizarea cadrelor didactice: tendințe și realități socio-psiho-pedagogice 2021 | ||||||
Simpozionul "Profesionalizarea cadrelor didactice: tendințe și realități socio-psiho-pedagogice" Chişinău, Moldova, 14 mai 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.015.3+159.9 | ||||||
Pag. 290-294 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The thematic spectrum of this paper aims to orient teachers towards an education focused on facilitating learning, expanding the psychological dimension regarding the development of creativity, relationships, student socialization, stimulating student decision-making, student-centered learning, comprehensive listening to students, etc.. Indeed, all these topics taken as a whole, force teachers to develop self-efficacy (personal efficiency), which has become a precondition and a priority in educating the young generation. As for the psychological and moral well-being of teachers, it is in a relationship of interdependence with the well-being of the student. |
||||||
|