Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
433 31 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-06 20:15 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
75(478-25) (8) |
Живопись (405) |
SM ISO690:2012 PROCOP, Natalia. Chișinăul lui Alexandru Bernardazzi în pictură: semnele timpului. In: Dialogica, revista de studii culturale si literatura, 2021, nr. 1, pp. 114-124. ISSN 2587-3695. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4743744 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Dialogica, revista de studii culturale si literatura | |||||||
Numărul 1 / 2021 / ISSN 2587-3695 /ISSNe 1857-2537 | |||||||
|
|||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.4743744 | |||||||
CZU: 75(478-25) | |||||||
Pag. 114-124 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
De-a lungul existenței sale, Chișinăul a fost înveșnicit în tablourile artiștilor plastici. Este incontestabilă contribuția acestora la redescoperirea imaginilor orașului din diferite perioade. O preocupare aparte în tematica abordată de plasticieni constituie monumentele de arhitectură proiectate de marele arhitect Alexandru Bernardazzi precum Primăria, Biserica „Sfânta Teodora de la Sihla”, Biserica greacă „Sfântul Pantelimon”, Gimnaziul pentru fete, Gara, Turnul de apă, Casa Râșcanu-Derjinski, gardul de fontă din Parcul Ștefan cel Mare ș.a. Artiștii plastici Eugenia Gamburd, Grigore Fiurer, Alexei Vasiliev, Ana Baranovici, Gheorghe Munteanu, Arcadie Antoseac, Valentina Brâncoveanu ș.a. au reprezentat Chișinăul vechi cu vii și livezi, cu multă verdeață și edificii haotic amplasate, un oraș cu edificii distruse după bombardament, sau un oraș cu viață intensă. Astfel, autorii au surprins amprenta timpului asupra arhitecturii, suferind ajustări la rigorile vremii. |
|||||||
Cuvinte-cheie Chisinau, peisaj urban, pictură, compoziţie, Primăria municipiului Chișinău, Chisinau, urban landscape, painting, composition, Chisinau City Hall |
|||||||
|