Sindromul arderii emoționale în activitatea pedagogilor
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
307 8
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-25 14:09
SM ISO690:2012
POGREBAN, Dorina, CROITORU, Cătălina. Sindromul arderii emoționale în activitatea pedagogilor. In: Culegere de rezumate ştiinţifice ale studenţilor, rezidenţilor şi tinerilor cercetători, 20 septembrie 2019, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP ”Medicina”, 2018, p. 66. ISBN 978-9975-82-103-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Culegere de rezumate ştiinţifice ale studenţilor, rezidenţilor şi tinerilor cercetători 2018
Conferința "Culegere de rezumate ştiinţifice ale studenţilor, rezidenţilor şi tinerilor cercetători"
Chișinău, Moldova, 20 septembrie 2019

Sindromul arderii emoționale în activitatea pedagogilor

Burnout Syndrome in teacher’s activity


Pag. 66-66

Pogreban Dorina, Croitoru Cătălina
 
Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu“
 
 
Disponibil în IBN: 11 mai 2021


Rezumat

Analiza datelor studiului a indicat prezenţa sindromului Burnout la toți pedagogii chestionați (53 persoane). Din ele 75,4% persoane au înregistrat nivel foarte ridicat, 22,6% – nivel ridicat şi 1,8% – nivel mediu al epuizării profesionale (sindromul Burnout). Toți pedagogii au înregistrat nivel foarte mare al reducerii realizării personale. La 24,5% din profesori epuizarea emoţională avea un nivel mare. Câte 6 persoane au înregistrat nivel ridicat al arderii profesionale în grupele de vârstă 20-35 de ani și 35-60 de ani, iar nivel mediu – doar la un pedagog din grupa de vârstă mai mare de 35 de ani. La analiza datelor conform stagiului de muncă, 64% din pedagogi cu sindrom al arderii emoționale au un stagiu de muncă <20 de ani.

The analysis of this research denote the presence of Burnout Syndrome at all questioned teachers (53 persons). 75.4% of persons enlist very high level, 22.6% – high level and 1.8% – medium level of professional distress. All the respondents register a very high level of reduced personal accomplishment. At 24.5% of teachers emotional tiredness achieved a high level. 6 persons enlist a high level of exhaustion at the age of 20-35 and 35-60 years old, but medium level only one teacher from the age group >35 years. According to work experience 64% of teachers with Burnout Syndrome were having an experience <20 years.

Cuvinte-cheie
Sindromul burnout, pedagogi, epuizare profesională,

burnout syndrome, teachers, exhaustion