Teorii și concepții din psihologia educației: dezvoltare, educație și învățare
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
443 48
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-14 22:38
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015.3 (716)
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (3905)
SM ISO690:2012
PANCZI, Violina. Teorii și concepții din psihologia educației: dezvoltare, educație și învățare. In: Vector European, 2021, nr. 1, pp. 163-168. ISSN 2345-1106. DOI: https://doi.org/10.52507/2345-1106.2021-1.30
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Vector European
Numărul 1 / 2021 / ISSN 2345-1106 /ISSNe 2587-358X

Teorii și concepții din psihologia educației: dezvoltare, educație și învățare

Theories and concepts in the psychology of education: development, education and learning

DOI:https://doi.org/10.52507/2345-1106.2021-1.30
CZU: 37.015.3

Pag. 163-168

Panczi Violina
 
Universitatea de Studii Europene din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 26 aprilie 2021


Rezumat

Educația este un factor determinant pentru dezvoltare, ea își propune deliberat să aleagă și să desemneze cu precizie perspectiva ce va fi insuflată dezvoltării. Psihologia dezvoltării a făcut saltul de la descrierea perioadelor de viață ale omului la identificarea modului în care anumiți factori influențează aceste perioade și care sunt transformările ce se petrec la creșterea interesului pentru studiul diferențelor interindividuale. Procesul de dezvoltare, este specific organizat, orice dispune de o bază motivațională, de structură și de o țintă, scop, sau plan în raport cu care se autoreglează. Dezvoltarea este ca ansamblu de transformări care afectează organismele vii sau instituțiile sociale ceea ce implică de asemenea noțiunile de „continuitate”, „finalitate” și „evoluție”.

Education is a determining factor for development, it deliberately aims to choose and accurately designate the perspective that will be instilled in development. Developmental psychology has made the leap from describing human life periods to identifying how certain factors influence these periods and what changes are taking place in increasing interest in the study of inter-individual differences. The development process is specifically organized, everything has a motivational basis, structure and a goal, purpose, or plan in relation to which it self-regulates. Development is as a set of transformations that affect living organisms or social institutions which also involves the notions of „continuity", „finality" and „evolution”

Cuvinte-cheie
dezvoltare, învăţare, educaţie, motivare, evoluţie,

development, learning, education, motivation, evolution