Dezvoltarea identităţii vocaţionale – premisă-cheie în orientarea elevilor spre viitor
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
629 87
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-09 18:08
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.015 (39)
Общее школьное образование. Общеобразовательная школа (2007)
SM ISO690:2012
ADĂSCĂLIŢEI, Cristian. Dezvoltarea identităţii vocaţionale – premisă-cheie în orientarea elevilor spre viitor. In: Univers Pedagogic, 2021, nr. 1(69), pp. 80-84. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2021.1.14
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 1(69) / 2021 / ISSN 1811-5470

Dezvoltarea identităţii vocaţionale – premisă-cheie în orientarea elevilor spre viitor

Developing vocational identity – a key premise in orienting students to the future

DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2021.1.14
CZU: 373.015

Pag. 80-84

Adăscăliţei Cristian12
 
1 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău,
2 Școala Profesională Specială “Ion Pillat”, Dorohoi
 
 
Disponibil în IBN: 13 aprilie 2021


Rezumat

Articolul pune în evidenţă rolul consilierii / educaţiei vocaţionale în prevenirea dificultăţilor de adaptare şcolară şi în dezvoltarea identităţii vocaţionale. Consilierea reprezintă un demers care s-a conturat încă de la începuturile secolului trecut, deşi abordarea iniţială avea conotaţii uşor diferite de cele actuale. În ansamblul de teorii şi modele, elaborate recent de cercetători precum Luyckx, Lent, Brown ş.a., menţionăm Inventarul pentru construirea viitoarei cariere a studentului (2018), în ideea de a explica, în termeni moderni, procesele implicate în dezvoltarea vocaţională şi a carierei. Prezentul studiu reprezintă o analiză teoretică a dimensiunilor identificate de autorii respectivi, cu scopul de a oferi cititorilor o perspectivă integratoare asupra unui instrument de lucru util cercetătorilor, psihologilor, cadrelor didactice, ţinând cont de faptul că orientarea spre viitor a elevilor reprezintă un scop al fiecăruia dintre aceştia.

The article aims to highlight the role of vocational counseling / education in preventing difficulties in school adaptation and in developing vocational identity. Counseling is an approach that has been shaped since the beginning of the last century, although the initial approach had slightly different connotations from the current ones. In the set of theories and models developed by recent researchers in the field of vocational and career identity Luyckx, Lent, Brown and other authors introduce the Student Career Construction Inventory (2018) to explain the processes involved in vocational and career development. The present study represents a theoretical analysis of the dimensions identified by the mentioned authors, in order to offer readers an integrative perspective on a useful working tool for researchers, psychologists, teachers, considering that the future orientation of the students is a goal of each one of them.

Cuvinte-cheie
adaptare, carieră, consiliere/educaţie vocaţională, identitate vocaţională, SCCI,

adaptation, career, vocational identity, vocational counseling/education, SCCI