Advancing sustainable development through environmental commitment of apparel producers
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
408 3
Ultima descărcare din IBN:
2023-02-24 12:34
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
678:338:502.3 (1)
Промышленность высокомолекулярных веществ. Резиновая промышленность. Промышленность пластмасс (50)
Экономическое положение. Экономическая политика. Управление и планирование в экономике. Производство. Услуги. Цены (2928)
Природа. Охрана окружающей среды (672)
SM ISO690:2012
GHEORGHIŢĂ, Maria, OBERŞT, Ala. Advancing sustainable development through environmental commitment of apparel producers. In: Journal of Social Sciences, 2021, vol. 4, nr. 1, pp. 47-57. ISSN 2587-3490. DOI: https://doi.org/10.52326/jss.utm.2021.4(1).06
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Journal of Social Sciences
Volumul 4, Numărul 1 / 2021 / ISSN 2587-3490 /ISSNe 2587-3504

Advancing sustainable development through environmental commitment of apparel producers

DOI:https://doi.org/10.52326/jss.utm.2021.4(1).06
CZU: 678:338:502.3

Pag. 47-57

Gheorghiţă Maria, Oberşt Ala
 
Technical University of Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 3 aprilie 2021


Rezumat

The sustainability of the enterprise seen in contemporary society is based on the assumption that the economy and the environment must be reconciled and connected through a new and complex approach. In a similar perspective, this article reflects the activity of apparel producers from the Republic of Moldova, mainly oriented towards foreign markets. Thus, the development models of apparel producers must focus on the integration of environmental aspects, based on sustainable growth. In this article, the authors propose to empower producers to adopt the environmental commitment by establishing environmental policy and strategies within an environmental management system. Therefore, these commitments should among the priorities of long-term development business strategies to ensure increased efficiency, nature protection and the achievement of sustainability goals. Environmental actions are essential in creating the image of a responsible producer concerned with the quality of life of future generations.

Sustenabilitatea întreprinderii privită în societatea contemporană este fundamentată pe asumpția că economia și mediul trebuie reconciliate și unite printr-o abordare nouă și complexă. Într-o abordare similară, în prezentul articol se reflectă activitatea întreprinderilor de fabricare a articolelor de îmbrăcăminte din Republica Moldova orientate preponderent spre piețele externe. În consecință, modelele de dezvoltare a întreprinderilor de confecții trebuie focusate pe integrarea aspectelor de mediu în afacerile realizate, bazat pe creșterea sustenabilă. În prezentul articol autorii propun responsabilizarea producătorilor prin asumarea angajamentului de mediu prin stabilirea politicilor și strategiilor de protecție a mediului și aplicarea acestora în cadrul unui sistem de management al mediului. Prin urmare, aceste angajamente trebuie să se regăsească printre prioritățile strategiilor de dezvoltare pe termen lung astfel încât să se asigure creșterea eficienței, protejarea naturii și îndeplinirea dezideratelor de sustenabilitate. Acțiunile ecologiste sunt esențiale în crearea imaginii de producător responsabil preocupat de calitatea vieții generațiilor viitoare.

Cuvinte-cheie
sustainability, wearing apparel manufacturers, environment, European Union, environmental management system, corporate ecology, policy, commitment, global competitiveness,

sustenabilitatea, întreprinderile de fabricare a articolelor de îmbrăcăminte, mediul înconjurător, Uniunea Europeană, sistem de management de mediu, ecologismul corporatist, politică, angajamentul, competitivitatea globală