Particularitățile activității de învățare a studentilor USMF „Nicolae Testemițanu” în condiții de studii la distanță
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
271 4
Ultima descărcare din IBN:
2022-09-02 14:48
SM ISO690:2012
CERNIŢANU, Mariana. Particularitățile activității de învățare a studentilor USMF „Nicolae Testemițanu” în condiții de studii la distanță. In: Congresul consacrat aniversării a 75-a de la fondarea Universității de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu”, 21-23 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: USMF, 2020, p. 81.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Congresul consacrat aniversării a 75-a de la fondarea Universității de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu” 2020
Congresul "Congresul consacrat aniversării a 75-a de la fondarea Universității de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu”"
Chişinău, Moldova, 21-23 octombrie 2020

Particularitățile activității de învățare a studentilor USMF „Nicolae Testemițanu” în condiții de studii la distanță

Specific features of learning activity of SUMPh “Nicolae Testemițanu” students in distance learning conditions


Pag. 81-81

Cerniţanu Mariana
 
Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu“
 
Disponibil în IBN: 26 martie 2021


Rezumat

Background. The students’ learning activity is a continuous dynamic process and directly depend on many circumstantial factors that ensure this process. Therefore, the way the student reacts to external and internal factors largely determines his academic success. Objective of the study. To investigate the peculiarities of the learning activity of SUMPh “Nicolae Testemitanu" students in the conditions of distance learning determined by the COVID-19 epidemic. Material and Methods. 1420 students from years I-VI, faculties: Medicine, Dentistry and Pharmacy were interviewed. The information was collected using a questionnaire completed in Google Forms and applied online to SUMPh’s students Results. Among the difficulties encountered in distance learning conditions, students mentioned the tasks that abound at some objects (41.3%); tiring deadlines (47.6%); personal time management (38.2%); adaptation to new conditions (45.8%); preparation with the use of sources from the university library (41.3%); courses assimilation and understanding (57.7%); clarification of questions in the learning process (43.3%). Students' fears during distance learning include fear that they will not cope (49.9%); they will not be as good as the others (22.6%); will fail assessments (50.3%). Conclusion. Carrying out the learning activity in conditions of self-isolation and distance learning is a first-time challenge in our society therefore knowing the factors that influence this activity will contribute to efficiency increasing of this academic process.

Introducere. Activitatea de învățare a studenților este un proces în continuă dinamică și este direct influențată de factorii de circumstanță care asigură acest proces. Prin urmare, faptul cum reacționează studentul la factorii externi și interni, în mare parte, îi determină reușită lui academică. Scopul lucrării. Analiza particularităților activității de învățare a studenților USMF „Nicolae Testemițanu” în condițiile de studii la distanță, determinate de epidemia COVID-19. Material și Metode. Au fost chestionați 1420 studenți, de la USMF „Nicolae Testemițanu” din anii de studii I-VI, facultățile: Medicină, Stomatologie și Farmacie. Colectarea informației a fost efectuată printr-un chestionar realizat în Google Forms și aplicat on-line studenților USMF. Studiul este de tip transversal, primar. Rezultate: Printre dificultățile apărute în condiții de studii la distanță, studenții au menționat: sarcinile ce abundă la unele obiecte (41,3%); deadline-uri obositoare (47,6%); organizarea timpului personal (38,2%); adaptarea la condiții noi (45,8%); utilizarea surselor de la biblioteca universității (41,3%); asimilarea și înțelegerea unor cursuri (57,7%); clarificarea întrebărilor apărute în proces de învățare (43,3%). Temerile studenților în perioada de studii la distanță includ: teama că nu vor face față (49,9%); nu vor fi la fel de buni ca ceilalți (22,6%); vor eșua la evaluări (50,3%). Concluzii. Derularea activității de învățare în condiții de autoizolare și studii la distanță este o provocare fără precedent pentru societatea noastră de aceea cunoașterea factorilor care influențează această activitate va contribui la sporirea randamentului acestui proces academic.

Cuvinte-cheie
distance learning, self-isolation, academic success, COVID-19,

studii la distanţă, autoizolare, reușita academică, COVID-19