Articolul precedent |
Articolul urmator |
436 20 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-11 23:07 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.015.3+159.922.7 (92) |
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (3920) |
Психология (3383) |
SM ISO690:2012 PUZUR, Elena. Adaptarea psihosocială și resursele personale. In: Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice: Pedagogie în învățământul preșcolar și primar, 27-28 februarie 2021, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2021, Vol. 4, pp. 117-120. ISBN 978-9975-76-321-9. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice Vol. 4, 2021 |
||||||
Conferința "Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice" Chişinău, Moldova, 27-28 februarie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.015.3+159.922.7 | ||||||
Pag. 117-120 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Adapting to continuous change requires maintaining the integrity of the body, using to maximum personal resources with which it is equipped. This ensures that the balance is maintained functionally complex and dynamic, in a set of active interferences and interdependencies with social environment. This balance is reached through the harmonious and efficient collaboration of different systems in the body, is based on adaptive resources and compensating mechanisms of the body. The direct development of personal resources contributes to optimal functioning of the personality, ensuring his health at all levels. |
||||||
|