Opiniile cadrelor didactice privind formarea la elevii cu dizabilități mintale a culturii muncii
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
506 3
Ultima descărcare din IBN:
2021-12-18 12:09
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
376 (643)
Воспитание, образование и обучение особых групп лиц. Специальные школы (588)
SM ISO690:2012
CERNEAVSCHI, Viorica, STRATAN, Valentina, PLĂMĂDEALĂ, Victoria. Opiniile cadrelor didactice privind formarea la elevii cu dizabilități mintale a culturii muncii. In: Ştiinţă, educaţie, cultură , 12 februarie 2021, Comrat. Comrat, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Comrat, 2021, Vol.1, pp. 428-433. ISBN 978-9975-3496-2-8; 978-9975-3496-1-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Ştiinţă, educaţie, cultură
Vol.1, 2021
Conferința "Ştiinţă, educaţie, cultură"
Comrat, Moldova, 12 februarie 2021

Opiniile cadrelor didactice privind formarea la elevii cu dizabilități mintale a culturii muncii

CZU: 376

Pag. 428-433

Cerneavschi Viorica, Stratan Valentina, Plămădeală Victoria
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
Disponibil în IBN: 22 februarie 2021


Rezumat

This article reflects the views of teachers on the training of students with mental disabilities in auxiliary schools of work culture. The research results show that the success of the formation of work culture in young schoolchildren in technological education classes depends considerably, if not definitively, on the professional training of teachers. The analysis of the activity of the teachers at the Technological Education lessons found that a special objective of the lesson regarding the formation of the work culture in the students does not tend to be advanced.

Cuvinte-cheie
culture of work, technological education, pupils with mental disabilities, work culture competence, teachers