Educația – punctul forte al evoluției Republicii Moldova în secolul XXI
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
466 5
Ultima descărcare din IBN:
2022-05-21 17:11
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.014.5(478) (11)
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (3920)
SM ISO690:2012
PAIU, Dana. Educația – punctul forte al evoluției Republicii Moldova în secolul XXI. In: Performanţa în educaţie: factor-cheie în asigurarea securităţii umane, 9-10 octombrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Academia de Administrare Publică, 2020, pp. 201-207. ISBN 978-9975-3492-0-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Performanţa în educaţie: factor-cheie în asigurarea securităţii umane 2020
Conferința "Performanţa în educaţie: factor-cheie în asigurarea securităţii umane"
Chişinău, Moldova, 9-10 octombrie 2020

Educația – punctul forte al evoluției Republicii Moldova în secolul XXI

Education – the strong point of the evolution of the Republic of Moldova in the 21st century

CZU: 37.014.5(478)

Pag. 201-207

Paiu Dana12
 
1 Academia de Administrare Publică, Republica Moldova,
2 Ministerul Afacerilor Externe şi Integrării Europene al Republicii Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 21 februarie 2021


Rezumat

În prezentul articol sunt expuse câteva opinii referitor la sistemul de educație în general și în particular, cel din Republica Moldova. Problemele educației sunt amplificate și de pandemia care a cuprins omenirea și a pus în fața noastră noi probleme nebănuite până în prezent. Pe de o parte, tehnologizarea excesivă impune abordare nouă a sistemelor și metodelor educaționale, iar pe de altă parte, există riscul pierderii legăturii sufletești dintre învățător și discipol. Există marele pericol al fragilității civilizației generată de lipsa de spiritualitate în metodele pedagogice. De aceea ne-am adresat la experiența istorică și la modele contemporane care dau rezultate evidente în domeniul educației unei noi generații. Autorul a căutat să găsească locul Republicii Moldova în acest sistem complex de probleme cu care se confruntă sistemul educațional și a generat câteva concluzii.

This article presents some opinions regarding the education system in general and in particular, the one in the Republic of Moldova. The problems of education are also amplified by the pandemic that has engulfed humanity and put before us new hitherto unsuspected problems. On the one hand, the excessive technological nation requires a new approach to educational systems and methods, and on the other hand, there is a risk of losing the soul connection between teacher and disciple. There is a great danger of the fragility of civilization generated by the lack of spirituality in pedagogical methods. That is why we turned to historical experience and contemporary models that give obvious results in the field of education of a new generation. The author sought to find the place of the Republic of Moldova in this complex system of problems faced by the education system and generated some conclusions.

Cuvinte-cheie
educaţie, pandemie, spiritualitate, Japonia, Germania,

education, pandemic, spirituality, Japan, Germany