Articolul precedent |
Articolul urmator |
424 11 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-13 21:42 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
[37.035+355.45](478) (1) |
Воспитание. Обучение. Образование (14255) |
Общие вопросы военных операций. Тактика. Оперативное искусство. Стратегия. Театр военных действий. История войн (158) |
SM ISO690:2012 LAVRIC, Aurelian. Securitatea umană în Republica Moldova: o abordare prin prisma sistemului de educaţie. In: Performanţa în educaţie: factor-cheie în asigurarea securităţii umane, 9-10 octombrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Academia de Administrare Publică, 2020, pp. 146-154. ISBN 978-9975-3492-0-8. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Performanţa în educaţie: factor-cheie în asigurarea securităţii umane 2020 | ||||||
Conferința "Performanţa în educaţie: factor-cheie în asigurarea securităţii umane" Chişinău, Moldova, 9-10 octombrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: [37.035+355.45](478) | ||||||
Pag. 146-154 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Securitatea umană reprezintă un element esenţial în contextul Studiilor de Securitate la etapa contemporană. Există mai multe laturi ale securităţii umane, precum: a hranei, a mediului, a sănătăţii, cea social-economică. În Republica Moldova se observă un grad sporit de insecuritate umană. Pentru eradicarea acesteia trebuie găsite modalităţi potrivite, iar aplicarea lor poate însemna necesitatea implementării unui şir de reforme. De fapt, scopul ultim al reformelor din fiecare domeniu al societăţii ar trebui să fie asigurarea securităţii umane. Pe lângă hrană, adăpost, asistenţă medicală, omul are nevoie şi de o dezvoltare individuală, bazată pe consolidarea capacităţilor sale, prin acces la o educaţie de calitate, care să-i ofere cunoştinţe temeinice, să-l ajute să-şi formeze abilităţi profesionale. Astfel el va putea să-şi proiecteze un viitor asigurat, va putea să-şi creeze o stare de linişte şi siguranţă. În condiţiile asigurării egalităţii accesului echitabil la oportunităţi, persoanele care performează în educaţie sunt cele avantajate. Ele cu precădere pot eradica propria insecuritate umană. Obţinerea unei educaţii calitative de către o persoană şi aplicarea abilităţilor căpătate în activitatea profesională reprezintă factorul-cheie în asigurarea securităţii umane. O asemenea persoană va putea fi angajată la un loc de muncă bine plătit sau îşi va putea crea o proprie afacere. |
||||||
Cuvinte-cheie securitate umană, insecuritate umană, educaţie, securitate națională, Republica Moldova, human security, human insecurity, education, national security, Republic of Moldova |
||||||
|