Rolul activităților extrașcolare în integrarea socio-profesională a copiilor cu dizabilități mintale
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
657 54
Ultima descărcare din IBN:
2024-11-11 11:15
SM ISO690:2012
MOCANU, Cornelia. Rolul activităților extrașcolare în integrarea socio-profesională a copiilor cu dizabilități mintale. In: Asistența complexă a copiilor cu cerințe educaționale speciale în mediul educațional incluziv, 10 decembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, pp. 426-432. ISBN 978-9975-46-480-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Asistența complexă a copiilor cu cerințe educaționale speciale în mediul educațional incluziv 2020
Conferința "Asistența complexă a copiilor cu cerințe educaționale speciale în mediul educațional incluziv"
Chişinău, Moldova, 10 decembrie 2020

Rolul activităților extrașcolare în integrarea socio-profesională a copiilor cu dizabilități mintale


Pag. 426-432

Mocanu Cornelia
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
 
Disponibil în IBN: 14 ianuarie 2021


Rezumat

Activitățile extracurriculare pentru elevii cu nevoi educaționale speciale sunt vitale pentru adaptarea condițiilor sociale de viață și integrarea lor cu succes. Imposibilitatea funcționării sociale este o trăsătură asociată cu dizabilitatea mintală. Prin urmare, este necesar să se identifice activitățile extradidactice care să conducă la coordonarea copilului cu aceștia spre viață independentă și integrare. Copiii cu dizabilități mintale fac parte din categoria copiilor cu nevoi speciale de educație (SEN). Gama de cerințe speciale este mai largă și include, pe lângă categoria „dizabilități‖, alte două categorii: „dificultăți‖ și „dezavantaj‖. În ultimii 20 de ani cercetările din domeniul educației au adus în atenția specialiștilor cercetători), dar și a elevilor și părinților, situații educaționale noi, unice, care au supus mediul școlar unor încercări reale. Teoriile ideologice precum cele legate de incluziunea și integrarea școlară, cele legate de normalizarea mediului de învățare sau cel social au ridicat încă probleme serioase legate de implementarea în practică a ideologiei acestui curent educațional importat din Occident. la apariția și manifestarea proceselor, trăsăturilor, stărilor și structurilor psihice, în timp ce dezvoltarea socială implică o amplificare continuă a posibilităților de relații cu ceilalți și o mai bună armonizare a comportamentului cu diversitatea cerințelor sociale. Elementele componente ale competențelor au caracteristici specifice, care sunt observate în practicile educaționale, sunt abordate în literatura de specialitate, dar puțin cercetate, ceea ce creează dificultăți de integrare în societate. Astfel, problema abordării activităților extracurriculare care sunt eficiente în dezvoltarea abilităților de viață este o problemă care necesită un studiu aprofundat pentru a asigura succesul incluziunii. Rolul activităților extracurriculare constă în faptul că prin intermediul acestora este mai ușor să se realizeze socializarea copiilor cu nevoi educaționale speciale. În funcție de specificul acestora, aceste activități s-au dezvoltat la elevi prețuri, abilități și abilități cognitive și comportamentale, mult mai solide, deoarece, desfășurându-se în afara clasei tradiționale, permit contactul direct cu realitatea socială.

Extracurricular activities for students with special educational needs are vital foradapting social living conditions and integrating them successfully. Impossibility of social functioning is a trait associated with mental disability. Therefore, there is a need to identify extradidactic activities conducive to coordinating the child with them towards independent living and integration.Children with mental disabilities are part of the category of children with special education needs (SEN). The range of special requirements is wider and includes, in addition to the category "disabilities", two other categories: "difficulties" and "disadvantage". In the last 20 years research in the field of education has brought to the attention of specialists researchers), but also of students and parents, new, unique educational situations that have subjected the school environment to real trials. Ideological theories such as those related to school inclusion and integration, those related to the normalization of the learning environment or the social one still raised serious problems related to the implementation in practice of the ideology of this educational current imported from the West.Mental development refers to the appearance and manifestation of processes, traits, states and psychic structures, while social development involves a continuous amplification of the possibilities of relationships with others and a better attunement of one's behavior with the diversity of social requirements.The component elements of the competences have specific features, which are observed in the educational practices, they are approached in the specialized literature but little researched, which creates difficulties of integration in the society. Thus, the issue of addressing extracurricular activities that are effective in developing life skills is an issue that requires in-depth study to ensure the success of inclusion. The role of extracurricular activities consists in the fact that through them it is easier to achieve the socialization of children with special educational needs. Depending on their specificity, these activities developed in students prices, skills and cognitive and behavioral skills, much more solid, because, taking place outside the traditional classroom, they allow direct contact with social reality.

Cuvinte-cheie
activități extracurriculare, comunicare, dizabilități multiple, deficienţă mentală, integrare,

Extracurricular activities, communication, multiple disabilities, mintal deficiency, integration