Dezvoltarea psihomotricității la copiii cu dizabilitatea mintală
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
642 114
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-18 15:19
SM ISO690:2012
MAXIMCIUC, Victoria, VOITIC (CORCEVOI), Nadejda. Dezvoltarea psihomotricității la copiii cu dizabilitatea mintală. In: Asistența complexă a copiilor cu cerințe educaționale speciale în mediul educațional incluziv, 10 decembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, pp. 361-366. ISBN 978-9975-46-480-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Asistența complexă a copiilor cu cerințe educaționale speciale în mediul educațional incluziv 2020
Conferința "Asistența complexă a copiilor cu cerințe educaționale speciale în mediul educațional incluziv"
Chişinău, Moldova, 10 decembrie 2020

Dezvoltarea psihomotricității la copiii cu dizabilitatea mintală


Pag. 361-366

Maximciuc Victoria1, Voitic (Corcevoi) Nadejda2
 
1 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău,
2 Liceul Teoretic cu profil tehnologic pentru copii cu vederea slabă
 
 
Disponibil în IBN: 14 ianuarie 2021


Rezumat

În articol se abordează problema dezvoltarea psihomotricității la copiii cu dizabilitatea mintală. Este argumentată necesitatea cercetării psihomotricității la acești copii. Este prezentate rezultatele experimentului de constatare: scaderea vitezei, forței, îndemnării, rezistenței, orientarii spațiale, accentuarea sinchineziilor. S-a elaborat experiment formativ. Experimentul formativ s-a bazat pe formarea exactității și coordonării mișcărilor și acțiunilor; corectarea deficiențelor psihomotorii; îmbunătățirea coordonării mână-ochi;îmbunătățirea activității senzorial-perceptive;dezvoltarea coordonării auditive;formarea orientării spațio-temporale. La sfărțit sunt formulate concluzii.

In this article is described the problem of development of psychomotor skills at children with mental disabilities. There is justified the need of research of psyhomotority at these children. The results of the finding experiment are following: decrease in speed, strength, exhortation, endurance, spatial orientation, accentuation of synkinesia. There has been developed the training experiment. It was based on the formation of accuracy and coordination of movements and actions; correction of psychomotor deficiencies; improving hand-eye coordination; improving sensory-perceptual activity; development of auditory coordination; formation of spatio-temporal orientation. At the end conclusions are drawn.