Aspecte de informare şi consiliere pentru părinții care educă copii cu dizabilități
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
566 63
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-21 08:06
SM ISO690:2012
STEMPOVSCHI, Elena. Aspecte de informare şi consiliere pentru părinții care educă copii cu dizabilități. In: Asistența complexă a copiilor cu cerințe educaționale speciale în mediul educațional incluziv, 10 decembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, pp. 192-199. ISBN 978-9975-46-480-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Asistența complexă a copiilor cu cerințe educaționale speciale în mediul educațional incluziv 2020
Conferința "Asistența complexă a copiilor cu cerințe educaționale speciale în mediul educațional incluziv"
Chişinău, Moldova, 10 decembrie 2020

Aspecte de informare şi consiliere pentru părinții care educă copii cu dizabilități


Pag. 192-199

Stempovschi Elena
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
Disponibil în IBN: 13 ianuarie 2021


Rezumat

Creșterea copilului este o sarcină dificilă și a fi părinte al unui copil cu dizabilități este o provocare. Părinții se pot confrunta cu multe provocări din cauza dizabilității copilului și a lipsei de conștientizare a bolilor. Are un efect psihologic deosebit asupra vieții părinților. Astfel, scopul scrierii acestei lucrări este de a cunoaște cum consilierea poate schimba viața părinților și a copiilor. Există mai mulți factori care influențează stresul din viața părinților și, în plus, studiile arată că mamele sunt afectate mai mult din cauza dizabilității copilului, deoarece este singura îngrijitoare a copilului. Discapacitatea copilului este principala cauză de anxietate și depresie la părinți. Dacă se face consilierea acestor părinți, ei vor putea face față acestor provocări și îi vor ajuta să facă față. Consilierea cognitivă comportamentală va ajuta la schimbarea emoțiilor negative, a gândurilor și a comportamentului. În acest articol v-om descrie diferite metode de consiliere, cum ar fi consilierea existențială, consilierea Gestalt, conceptul B.F. Skinner al condiției clasice și operante, terapia de familie și terapia interpersonală (IPT). La consilierea părinților, aceștia trec prin șase etape de ajustări. Astfel, prin consiliere părinții sunt capabili să îngrijească mai bine copilul și vor putea avea o calitate a vieții mai bună.

Raising a child is a difficult task and being a parent of a child with special needs is a challenge. Parents can face many challenges as a result of the child's disability and lack of awareness of the disease. It has a special psychological effect on the parents’ lives. Thus, the purpose of this paper is to know how counseling can change the lives of parents and children. There are several factors that influence stress in the parents’ lives and, in addition, studies show that mothers are more affected because of the child's disability because she is the sole caregiver of the child. The child's disability is the main cause of anxiety and depression in parents. If these parents are counseled, they will be able to meet these challenges and help them cope. Cognitive behavioral counseling will help change negative emotions, thoughts, and behavior. In this article we will describe different methods of counseling, such as existential counseling, Gestalt counseling, the concept of B.F.Skinner of the classical and operant condition, family therapy and interpersonal therapy (IPT). When counseling parents, they go through six stages of adjustment. Thus, through counseling, parents are able to take better care of the child and will be able to have a better quality of life.

Cuvinte-cheie
consiliere educaţională, copil cu dizabilităţi, incluziune socială, excluziune., dificultăţi, armonizarea relațiilor, strategii de consiliere, educaţia părinţilor,

educational counseling, parents, , child with disabilities, institutionalized child, social inclusion, exclusion difficulties, relationship harmonization, counseling strategies, parent education