Articolul precedent |
Articolul urmator |
388 1 |
Ultima descărcare din IBN: 2021-02-22 15:00 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.016.046:94 (13) |
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (3883) |
Всеобщая история (525) |
SM ISO690:2012 LISNIC, Angela, VINIŢCAIA, Natalia. Культура как средство формирования исторических представлений у учащихся. In: Educaţia în spiritul valorilor naţionale şi universale din perspectiva dialogului pedagogic, Ed. 2, 27-28 martie 2020, Chişinău. Chişinău: Tipogragia Garomont Studio, 2020, Ediţia 2, pp. 419-425. ISBN 978-9975-3452-6-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educaţia în spiritul valorilor naţionale şi universale din perspectiva dialogului pedagogic Ediţia 2, 2020 |
||||||
Simpozionul "Educaţia în spiritul valorilor naţionale şi universale din perspectiva dialogului pedagogic" 2, Chişinău, Moldova, 27-28 martie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.016.046:94 | ||||||
Pag. 419-425 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The contemporary school is subject to challenges and revisions of the concepts and forms that the young generations form. A particular place in this education in general and of historical education in particular belongs to the culture. The topic of this study is culture as a means of forming historical representations in students. The research shows that through culture the historical representations are formed more complex, this fact allows a perception of historical reality and reality from a multidimensional perspective. |
||||||
Cuvinte-cheie culture, historical education, historical representations |
||||||
|