Articolul precedent |
Articolul urmator |
386 22 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-24 23:06 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.2:51:159.95 (1) |
Общее школьное образование. Общеобразовательная школа (1985) |
Математика (1636) |
Психология (3327) |
SM ISO690:2012 PAVLENCO (PIDLEAC), Mihaela. Dezvoltarea gândirii logice la copiii de vârstă preșcolară. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.2, pp. 451-459. ISBN 978-9975-46-449-9; 978-9975-46-451-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 22, Vol.2, 2020 |
|||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului" 22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020 | |||||
|
|||||
CZU: 373.2:51:159.95 | |||||
Pag. 451-459 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
The process of forming logical thinking in preschool is a long and complicated process, because the full development of logical thinking requires not only an increased pace of mental activity, but also generalized knowledge about the general and essential signs of objects and phenomena of reality. Logical thinking develops at preschool age towards the end of this period through the logic games, which is one of the ways to achieve active learning, giving a dynamic role to intuition and emphasizes the direct action of the child on objects. |
|||||
Cuvinte-cheie reflection, straight thinking, preschool age |
|||||
|