Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
347 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-11-16 13:40 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.091 (476) |
Организация обучения (523) |
SM ISO690:2012 COSOVAN, Olga. Operaţiile intelectuale în optică transdisciplinară. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2020, nr. 6(124), pp. 35-38. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4384677 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | |||||
Numărul 6(124) / 2020 / ISSN 1810-6455 | |||||
|
|||||
DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4384677 | |||||
CZU: 37.091 | |||||
Pag. 35-38 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
Analizând lexicul terminologic pe care trebuie să-l asimileze şi utilizeze coerent elevul, constatăm că pe dimensiunea transdisciplinară funcţionează tot mai mult verbele activităţii intelectuale şi produsele rezultate din aceste operaţii, care apar în formularea itemilor. Dincolo de semantica lexicală, sunt trei aspecte care trebuie clarificate în demersul didactic: a) raportarea sensului verbelor respective la diferite materii şcolare (alias domenii ale ştiinţei); b) elucidarea specificului produselor rezultate din realizarea itemului şi c) algoritmul care trebuie aplicat pentru realizarea itemilor, raportat la prevederile disciplinei şcolare respective. |
|||||
Cuvinte-cheie transdisciplinaritate, taxonomie, item, operaţie intelectuală, produs, algoritm, transdisciplinarity, taxonomy, item, intellectual operation, product, algorithm |
|||||
|