Operaţiile intelectuale în optică transdisciplinară
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
347 4
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-16 13:40
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091 (476)
Организация обучения (523)
SM ISO690:2012
COSOVAN, Olga. Operaţiile intelectuale în optică transdisciplinară. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2020, nr. 6(124), pp. 35-38. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4384677
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 6(124) / 2020 / ISSN 1810-6455

Operaţiile intelectuale în optică transdisciplinară

Intellectual Operations Viewed through the Lens of Transdisciplinarity

DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4384677
CZU: 37.091

Pag. 35-38

Cosovan Olga
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
Disponibil în IBN: 31 decembrie 2020


Rezumat

Analizând lexicul terminologic pe care trebuie să-l asimileze şi utilizeze coerent elevul, constatăm că pe dimensiunea transdisciplinară funcţionează tot mai mult verbele activităţii intelectuale şi produsele rezultate din aceste operaţii, care apar în formularea itemilor. Dincolo de semantica lexicală, sunt trei aspecte care trebuie clarificate în demersul didactic: a) raportarea sensului verbelor respective la diferite materii şcolare (alias domenii ale ştiinţei); b) elucidarea specificului produselor rezultate din realizarea itemului şi c) algoritmul care trebuie aplicat pentru realizarea itemilor, raportat la prevederile disciplinei şcolare respective.

Having analyzed the terminological vocabulary that students are expected to assimilate and use appropriately, we find that at transdisciplinary level it is the intellectual activity verbs that prevail, as well as the products resulted from such activities, which emerge whenever items are formulated. Beyond lexical semantics, there are three aspects that need to be elucidated: a) relating the meaning of these verbs to various school subjects, or domains of science); b) establishing the specifics of the products resulted from the items; c) the algorithm that needs to be applied when solving the items, related to the provisions of the relevant school subject.

Cuvinte-cheie
transdisciplinaritate, taxonomie, item, operaţie intelectuală, produs, algoritm,

transdisciplinarity, taxonomy, item, intellectual operation, product, algorithm