Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
629 6 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-11 10:06 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.015 (903) |
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (3844) |
SM ISO690:2012 CALLO, Tatiana. Vectorial şi tranzient în educaţie. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2020, nr. 6(124), pp. 6-11. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4384662 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | |||||
Numărul 6(124) / 2020 / ISSN 1810-6455 | |||||
|
|||||
DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4384662 | |||||
CZU: 37.015 | |||||
Pag. 6-11 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
În articol sunt expuse generalizat unele idei esenţiale ce vizează perspectivele educaţiei, încercându-se un răspuns la întrebarea spre ce trebuie să ne orientăm pentru a vorbi despre o educaţie conformă schimbărilor vertiginoase socioeconomice şi culturale, care transformă imaginea lumii cu care eram deja obişnuiţi: ideea non-surpriză de cosmodernism, principiul meritologic, elitopedagogia ca valoare, noua personizare, nanoeducaţia ca vector universal. Totodată, se lasă loc pentru meditaţii şi acţiuni concrete nu doar din partea organelor responsabile, ci, mai ales, din partea elitei pedagogice, care poate răspunde adecvat solicitărilor noii epoci. Este un proces complicat şi de lungă durată, dar aceasta nu înseamnă că nu trebuie să ne ocupăm de el începând deja cu ziua de azi. |
|||||
Cuvinte-cheie cosmodernism, cultură comună, merit, meritocrație, meritologie, dotare, inteligenţă, efort, educaţie elitară, personizare, mentalitate de creştere, nanoeducaţie, cosmodernism, common culture, merit, meritocracy, meritology, endowment, intelligence, effort, elite education, personalisation, growth mentality, nano-education |
|||||
|