Vectorial şi tranzient în educaţie
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
629 6
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-11 10:06
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015 (903)
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (3844)
SM ISO690:2012
CALLO, Tatiana. Vectorial şi tranzient în educaţie. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2020, nr. 6(124), pp. 6-11. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4384662
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 6(124) / 2020 / ISSN 1810-6455

Vectorial şi tranzient în educaţie

The Vectorial and the Transient in Education

DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4384662
CZU: 37.015

Pag. 6-11

Callo Tatiana
 
Agenţia Naţională de Asigurare a Calităţii în Educaţie și Cercetare (ANACEC)
 
Disponibil în IBN: 31 decembrie 2020


Rezumat

În articol sunt expuse generalizat unele idei esenţiale ce vizează perspectivele educaţiei, încercându-se un răspuns la întrebarea spre ce trebuie să ne orientăm pentru a vorbi despre o educaţie conformă schimbărilor vertiginoase socioeconomice şi culturale, care transformă imaginea lumii cu care eram deja obişnuiţi: ideea non-surpriză de cosmodernism, principiul meritologic, elitopedagogia ca valoare, noua personizare, nanoeducaţia ca vector universal. Totodată, se lasă loc pentru meditaţii şi acţiuni concrete nu doar din partea organelor responsabile, ci, mai ales, din partea elitei pedagogice, care poate răspunde adecvat solicitărilor noii epoci. Este un proces complicat şi de lungă durată, dar aceasta nu înseamnă că nu trebuie să ne ocupăm de el începând deja cu ziua de azi.

The article presents, in a general manner, a number of crucial ideas regarding the perspectives of education, attempting to answer the question of what should we focus on in order to speak about an education in line with the fast socio-economic and cultural changes that transform the image of the world to which we were accustomed: the non-surprising idea of cosmodernism, the meritological principle, elitopedagogy as a value, the new personalisation, nano-education as a universal vector. At the same time, there is space for meditations and specific actions not only from relevant bodies, but especially from the pedagogical elite, which can respond adequately to the demands of the new era. This is an intricate and lengthy process, but it does not mean that we do not have to deal with it today

Cuvinte-cheie
cosmodernism, cultură comună, merit, meritocrație, meritologie, dotare, inteligenţă, efort, educaţie elitară, personizare, mentalitate de creştere, nanoeducaţie,

cosmodernism, common culture, merit, meritocracy, meritology, endowment, intelligence, effort, elite education, personalisation, growth mentality, nano-education