Self-regulatory dimensions of academic motivation among university students attending the program pedagogy of primary and pre-school education
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
603 38
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-19 13:45
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.947.5+316.628 (3)
Психология (3368)
Социальная психология (960)
SM ISO690:2012
ROBU, Viorel, TUFEANU, Magda. Self-regulatory dimensions of academic motivation among university students attending the program pedagogy of primary and pre-school education. In: EcoSoEn, 2020, nr. 3-4, pp. 125-138. ISSN 2587-344X.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
EcoSoEn
Numărul 3-4 / 2020 / ISSN 2587-344X /ISSNe 2587-425X

Self-regulatory dimensions of academic motivation among university students attending the program pedagogy of primary and pre-school education

Dimensiuni autoreglatorii ale motivației academice în rândul studenților care urmează programul pedagogia învățământului primar și preșcolar

CZU: 159.947.5+316.628

Pag. 125-138

Robu Viorel1, Tufeanu Magda2
 
1 "Vasile Alecsandri" University of Bacau,
2 Gheorghe Asachi Technical University of Iasi
 
 
Disponibil în IBN: 29 decembrie 2020


Rezumat

Self-regulation of learning and motivation is one of the most important requirements in the academic domain. This factor contributes to the effectiveness of the learning process and to the increase of academic performance. The purpose of this quantitative study was to investigate the types of self-regulation of academic motivation among university students attending the program Pedagogy of Primary and Pre-school Education. The participants were 80 university students (all female) who were enrolled in the program Pedagogy of Primary and Pre-school Education. The standardized questionnaire included 21 items that operationalized four self-regulatory dimensions of academic motivation, i.e. intrinsic regulation, identified regulation, external regulation and amotivation. The participants’age revealed significant effects on the scores in intrinsic regulation and amotivation. Implications of these findings for the development of teaching career are analysed.

Autoreglarea învățării și a motivației este una dintre cele mai importante cerințe în domeniul academic. Acest factor contribuie la eficiența procesului de învățare și la creșterea performanței academice. Scopul acestui studiu cantitativ a fost investigarea tipurilor reglării motivației în domeniul academic în rândul studenților care urmează programul universitar de licență Pedagogia Învățământului Primar și Preșcolar. Chestionarul standardizat a inclus 21 de itemi care au operaționalizat patru dimensiuni ale autoreglării motivației în domeniul academic, adică reglarea intrinsecă, reglarea prin identificare, reglarea externă și amotivarea. Vârsta participanților a evidențiat efecte semnificative asupra scorurilor pentru reglarea intrinsecă și amotivare. Sunt analizate implicațiile pe care aceste constatări le au pentru dezvoltarea carierei didactice.

Cuvinte-cheie
academic motivation, self-regulation, University students, Pedagogy of Primary and Pre-school Education, quantitative study,

motivație academică, autoreglare, studenţi, Pedagogia Învățământului Primar și Preșcolar, studiu cantitativ