Suportul psihopedagogic în realizarea unei educații de calitate în contextul politicilor educaționale
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
466 14
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-24 21:41
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
376.1.014.5(478) (1)
Воспитание, образование и обучение особых групп лиц. Специальные школы (599)
SM ISO690:2012
RUSNAC, Virginia, LUNGU, Tatiana. Suportul psihopedagogic în realizarea unei educații de calitate în contextul politicilor educaționale. In: Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare, Ed. Ediţia a III-a, 8 mai 2020, Bălți. Bălți: Tipografia din Bălţi, 2020, Ediția 3-a, pp. 191-201. ISBN 978-9975-3422-5-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare
Ediția 3-a, 2020
Conferința "Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare"
Ediţia a III-a, Bălți, Moldova, 8 mai 2020

Suportul psihopedagogic în realizarea unei educații de calitate în contextul politicilor educaționale

PSYCHOPEDAGOGICAL SUPPORT IN ACHIEVING QUALITY EDUCATION IN THE CONTEXT OF EDUCATIONAL POLICIES

CZU: 376.1.014.5(478)

Pag. 191-201

Rusnac Virginia, Lungu Tatiana
 
Centrul Republican de Asistenţă Psihopedagogică
 
 
Disponibil în IBN: 28 decembrie 2020


Rezumat

Articolul prezintă o descriere succintă a situaţiei din Republica Moldova privind serviciile de suport pentru copiii cu cerinţe educaţionale speciale în contextul documentelor de politici naţionale şi internaţionale, preocupare care a devenit prioritară pentru sistemul educaţional. Pentru a asigura accesul la o educaţie de calitate în învăţământul general pentru toţi copiii, au fost dezvoltate servicii de suport la diferite niveluri: naţional, raional/municipal, instituţional.

The article presents a brief description of the situation in the Republic of Moldova regarding support services for children with special educational needs in the context of national and international policy documents, a concern that has become a priority for the education system. To ensure access to quality education in general education for all children, support services have been developed at different levels: national, district / municipal, institutional.

Cuvinte-cheie
servicii de suport educațional, Centrul Republican de Asistenţă Psihopedagogică, Serviciul raional/municipal de asistenţă psihopedagogică, Comisia multidisciplinară intraşcolară, Centrul de Resurse pentru educaţia incluzivă, cadru didactic de sprijin, psiholog, psihopedagog, logoped, asistenţă psihopedagogică, cerinţe educaţionale speciale,

educational support services, Republican Center for Psychopedagogical Assistance, District / Municipal Psychopedagogical Assistance Service, Intra-school Multidisciplinary Commission, Resource Center for inclusive education, support teacher, psychologist, psychopedagogue, speech therapist, psycho-pedagogical assistance, special requirements