Valorificarea voluntariatului în calitate de educație nonformală la nivel European
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
662 56
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-26 12:21
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
374.068(478) (1)
Внешкольное общее образование. Самообразование (211)
SM ISO690:2012
ANDRIEŞ, Vasile. Valorificarea voluntariatului în calitate de educație nonformală la nivel European. In: Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare, Ed. Ediţia a III-a, 8 mai 2020, Bălți. Bălți: Tipografia din Bălţi, 2020, Ediția 3-a, pp. 42-48. ISBN 978-9975-3422-5-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare
Ediția 3-a, 2020
Conferința "Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare"
Ediţia a III-a, Bălți, Moldova, 8 mai 2020

Valorificarea voluntariatului în calitate de educație nonformală la nivel European

VALORIZATION OF VOLUNTEERING AS NON-FORMAL EDUCATION AT EUROPEAN LEVEL

CZU: 374.068(478)

Pag. 42-48

Andrieş Vasile
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 24 decembrie 2020


Rezumat

În societatea contemporană, aflată în proces de continuă transformare, sistemul tradițional educațional se confruntă cu multiple provocări, parvenite din diverse arii ale vieții sociale. Educația bazată doar pe învățare și obținerea cunoștințelor nu mai satisface cerințele vremurilor noi, care necesită competențe. Tocmai din acest considerent, un rol important pe lângă educația formală îi revine celei neformale și informale. La rândul său, educația nonformală poate fi asigurată de școală, fie de alte instituții sociale. Actualmente, o modalitate reușită de învățare prin participare o reprezintă voluntariatul, fiind practicat de tot mai mulți tineri și oferind rezultate impresionante.

In contemporary societies, which are in the process of continuous transformation, traditional education can be faced with several challenges, coming from various areas of social life. Education based only on learning and obtaining our knowledge after knowledge is not enough for the requirements of the new times, to ensure our skills. It is precisely this aspect that can play an important role in formal and informal education. In turn, non-formal education can be provided by the school or other social institutions. Currently, one way to learn to participate in volunteering is being practiced by more and more young people and to deliver impressive results.

Cuvinte-cheie
competențe, educaţie nonformală, formare, parteneriat, participare civică, şcoală, tineret, voluntariat,

skills, non-formal education, training, partnership, civic participation, school, youth, volunteering