Articolul precedent |
Articolul urmator |
550 34 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-22 13:17 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.025 (8) |
Общее школьное образование. Общеобразовательная школа (2011) |
SM ISO690:2012 BALERCĂ, Vasilica. Gândirea critică – o provocare a învățământului modern. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.2, pp. 61-63. ISBN 978-9975-46-449-9; 978-9975-46-451-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 22, Vol.2, 2020 |
||||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului" 22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 373.025 | ||||||
Pag. 61-63 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Modern education approaches education, by promoting interactive teaching methods, and interactive group methods promote interaction between participants 'minds, between their personalities, leading to more active learning and with obvious results, results related to the development of students' critical thinking. What are the benefits that schoolchildren have of developing their critical thinking? First of all, the freedom to express one's own opinions, to respect the opinions of others, to boost self-confidence, to be tolerant towards the partners of dialogue, to develop the self-critical spirit, to amplify the cooperation and the interpersonal communication. , placing the child in the center of the educational process through individual and personal request. |
||||||
Cuvinte-cheie thinking, interaction, ideas, critical spirit |
||||||
|