Gândirea critică – o provocare a învățământului modern
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
550 34
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-22 13:17
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.025 (8)
Общее школьное образование. Общеобразовательная школа (2011)
SM ISO690:2012
BALERCĂ, Vasilica. Gândirea critică – o provocare a învățământului modern. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.2, pp. 61-63. ISBN 978-9975-46-449-9; 978-9975-46-451-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 22, Vol.2, 2020
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului"
22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020

Gândirea critică – o provocare a învățământului modern

CZU: 373.025

Pag. 61-63

Balercă Vasilica
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 23 decembrie 2020


Rezumat

Modern education approaches education, by promoting interactive teaching methods, and interactive group methods promote interaction between participants 'minds, between their personalities, leading to more active learning and with obvious results, results related to the development of students' critical thinking. What are the benefits that schoolchildren have of developing their critical thinking? First of all, the freedom to express one's own opinions, to respect the opinions of others, to boost self-confidence, to be tolerant towards the partners of dialogue, to develop the self-critical spirit, to amplify the cooperation and the interpersonal communication. , placing the child in the center of the educational process through individual and personal request.

Cuvinte-cheie
thinking, interaction, ideas, critical spirit