Articolul precedent |
Articolul urmator |
377 13 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-24 13:11 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.018.1:159.9 (8) |
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (3926) |
Психология (3390) |
SM ISO690:2012 STANCIU, Mirela. Implicații psihologice și educaționale ale parteneriatului școală – familie. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.1, pp. 340-343. ISBN 978-9975-46-450-5. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 22, Vol.1, 2020 |
||||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului" 22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.018.1:159.9 | ||||||
Pag. 340-343 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
School and family are the institutions that have an overwhelming importance in the children's formative-educational process. The school-family partnership has special educational values, because in the relationship with the school, the parent, in turn, "learns" - is informed about how to lead and organize the instructional-educational process; supports the school in carrying out projects and activities; becomes a support for the positive image of school – understands the importance of school in the education of his child and has a positive attitude towards school; becomes a source of additional information – provides the principal or teacher with information about the child's behavior in the family; helps to educate their own child, helps and supports him in the daily activity of knowledge accumulation. |
||||||
Cuvinte-cheie school, family, adaptation, teacher, education |
||||||
|
Google Scholar Export
<meta name="citation_title" content="Implicații psihologice și educaționale ale parteneriatului școală – familie"> <meta name="citation_author" content="Stanciu Mirela"> <meta name="citation_publication_date" content="2020"> <meta name="citation_collection_title" content="Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului"> <meta name="citation_volume" content="Seria 22, Vol.1"> <meta name="citation_firstpage" content="340"> <meta name="citation_lastpage" content="343"> <meta name="citation_pdf_url" content="https://ibn.idsi.md/sites/default/files/imag_file/340-343_4.pdf">