Implicații psihologice și educaționale ale parteneriatului școală – familie
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
375 13
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-24 13:11
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.018.1:159.9 (8)
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (3920)
Психология (3383)
SM ISO690:2012
STANCIU, Mirela. Implicații psihologice și educaționale ale parteneriatului școală – familie. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.1, pp. 340-343. ISBN 978-9975-46-450-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 22, Vol.1, 2020
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului"
22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020

Implicații psihologice și educaționale ale parteneriatului școală – familie

CZU: 37.018.1:159.9

Pag. 340-343

Stanciu Mirela12
 
1 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău,
2 Școala Profesională Specială „Trinitas”, Tg. Frumos, județul Iași
 
 
Disponibil în IBN: 21 decembrie 2020


Rezumat

School and family are the institutions that have an overwhelming importance in the children's formative-educational process. The school-family partnership has special educational values, because in the relationship with the school, the parent, in turn, "learns" - is informed about how to lead and organize the instructional-educational process; supports the school in carrying out projects and activities; becomes a support for the positive image of school – understands the importance of school in the education of his child and has a positive attitude towards school; becomes a source of additional information – provides the principal or teacher with information about the child's behavior in the family; helps to educate their own child, helps and supports him in the daily activity of knowledge accumulation.

Cuvinte-cheie
school, family, adaptation, teacher, education

Crossref XML Export

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<doi_batch version='4.3.7' xmlns='http://www.crossref.org/schema/4.3.7' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.crossref.org/schema/4.3.7 http://www.crossref.org/schema/deposit/crossref4.3.7.xsd'>
<head>
<doi_batch_id>ibn-117110</doi_batch_id>
<timestamp>1713978472</timestamp>
<depositor>
<depositor_name>Information Society Development Instiute, Republic of Moldova</depositor_name>
<email_address>idsi@asm.md</email_address>
</depositor>
</head>
<body>
<collection>
<collection_metadata>
<full_title>Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului</full_title>
</collection_metadata>
<collection_issue>
<publication_date media_type='print'>
<year>2020</year>
</publication_date>
<isbn>978-9975-46-450-5</isbn>
</collection_issue>
<collection_article publication_type='full_text'><titles>
<title>Implicații psihologice și educaționale ale parteneriatului școală &ndash; familie</title>
</titles>
<contributors>
<person_name sequence='first' contributor_role='author'>
<given_name>Mirela</given_name>
<surname>Stanciu</surname>
</person_name>
</contributors>
<publication_date media_type='print'>
<year>2020</year>
</publication_date>
<pages>
<first_page>340</first_page>
<last_page>343</last_page>
</pages>
</collection_article>
</collection>
</body>
</doi_batch>